• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

bokmässa

Jag kommer till Bokbytardag i Grästorp

Kolla här vad roligt: jag ska till Grästorp på Bokbytardag. Formatet är: ett fåtal författare som författarsamtalar, besökare, bokbytarbord (ni lämnar tre böcker och tar med er tre), signering och förhoppningsvis mängder med härliga samtal med läsare och så hoppas ju vi författare att ni som besöker tillställningar som denna ska köpa våra böcker.

Jag gillar verkligen upplägget. Även om jag självklart vill sälja böcker, så är jag inget fan av konsumtion. Återbruk är så fint. Ja, även återbruk av böcker. Ja, trots att ni mer än gärna får köpa mina böcker. Och en sak till: vem har inte drömt om att en vacker dag komma till Grästorp?!

Bokbytardagen går av stapeln den 11/4, ni anmäler er via sms till 0703775520. Alla annan info hittar ni här: Bokbytardag i Grästorp på Instagram. Där ser ni också mer omövrigar författare: Cilla, Avanna, Susanne och Susanne.

Arrangörerna hälsar: Platserna är begränsade. Först till kvarn …

Screenshot

Hoppas att vi ses! Där. Här. Eller … någon annas stans! HEJA böcker, bokbytardagar och återbruk.
Kram Malin Lundskog

5 februari, 2026 av Malin Lundskog Leave a Comment

Jag kommer tillbaka till Bohusläns bokmässa

Häromdagen ringde en av mina författarkollegor och undrade varför i hela världen jag inte var anmäld till Bohuläns bokmässa. Det kan man undra svarade jag och trodde inte ens själv på ursäkterna som spelades upp i mitt huvud. Vilket svammel! Som att det faktum att jag inte har någon ny bok skulle vara avgörande? Att alla redan har läst mina böcker? Herregud, vem tror jag att jag är? För även om det är några, så är det definitivt inte jättemånga som går runt och längtar ihjäl sig lika mycket som jag efter den sjunde maj då Min sämsta väninna släpps? Anmälde mig direkt. Jag kommer tillbaka till Bohusläns bokmässa.

Den 28 mars är det dags igen. I Stenungsund. På kulturhuset Fregatten. Precis som det brukar. Och roligast av allt kanske ändå är att jag får sällskap av Cilla. Ni vet min författarkollega och vän från podden Skriverier med Malin och Cilla. Vi var där tillsammans förra året. Skitkul!

cecilia andersson, malin lundskog, bohusläns bokmässa
bild från förra årets bokmässa på Kulturhuset Fregattenn i Stenungsund.

Nej, förresten: roligast av allt är om ni kommer! Ni som läser, vill läsa och som gillar böcker. Gillar att prata om böcker. Och skrivande. Kom kom!

Ses snart! Tills dess: heja alla er läsare!
Kram Malin Lundskog

Så här skrev jag efter förra årets upplaga av Bohusläns bokmässa.

29 januari, 2026 av Malin Lundskog Leave a Comment

Torslanda bokmässa 2025

Det var några år sedan sist, men nu är det dags igen. För Torslanda bokmässa. Lördagen den 15 november kl 11-16 hittar ni mig och flera andra författare på Kulturhuset Vinget i Amhult, Torslanda. EN stund efter Glenn Hysén och Ann-sofie Hermansson har jag en kvart på scen. 13.45-14.00 pratar jag om … vet inte än, men det kommer att ha något med författarskap att göra. Om att skriva. Om passion och drömmar. Kanske om mod. Och om mina romaner förstås. Har ni någon infallsvinkel kring författarskap som ni tycke där spännande är jag bara en kommentar bort.

Här hittar ni mer om bokmässan och övriga författare: Torslanda bokmässa 2025 Hoppas att vi ses där och då! Eller kanske på Skärgårdens bokmässa, där jag är den 16/11 (läs mer om skärgårdens bokmässa här).

Kram o hej o heja!
Malin Lundskog

27 oktober, 2025 av Malin Lundskog 1 Comment

Är det galenskap jag håller på med?

I morse ringde klockan 04.00. Larmet var ställt även 04.05 och 04.10, men det behövdes inte. Jag vet inte hur det är med er, men när jag vet att jag ska upp långt före tuppen sover jag knappt. Förmodligen är jag orolig för att inte vakna. Visst är det knäppt? Hur som helst: när jag väl var uppe drack jag kaffe, skrev mina morgonsidor (mer om dem här) och åkte därefter ner till färjan i ösregn och en föraning av stormen Amy för att åka till Skövde och bokmässan där. Ja, det här får mig att fundera. Är det galenskap jag håller på med?

Galet eller ej: mellanlandade hos Jessika (ni vet Devert, som jag har podden Ordet är mitt tillsammans med) och så körde vi vidare tillsammans. Även om vädret nog satte stopp för många av de som annars hade kommit till bokmässan, så var det en bra dag. Vi sålde böcker, pratade med författarkollegor och bokintresserade och gjorde miniintervjuer för podden.

är det galenskap jag håller på med, malin lundskog, sköb´vde bokmässa, podden ordet är mitt, jessika devert
ser till och med galen ut?

Panelsamtal om det som döljer sig under ytan …

Ja, jag deltog också i panelsamtal under rubriken ”Att skriva om det som döljer sig under ytan”. Spännande ju! Berättade bland annat om den enda sexscenen jag har skrivit och vad som var jobbigast med det … Scenen finns i novellsamlingen De sju dödssynderna som ni kan lyssna på i ljudbokstjänsterna (till exempel här på Storytel), Ja, vi pratade också om att sopa saker under mattan, som är temat i Mariannes mirakel, min debutroman. Och om arvssynd, som jag tar upp i Ett oönskat arv. Spännande samtal med Charlotta Lagerberg, Christer Johansson och Inger Granberg, författare som till skillnad från mig har valt att skriva om sig själva i skönlitterär form.

är det galenskap, skövde bokmässa, panelsamtal

Och en runstreak på det?

Men det var inte slut med galenskaperna där. Jessika körde oss hem i den nu avtagande vinden och när jag väl var hemma på ön igen hade jag ju en sak kvar att göra, efter att ha varit vaken i alldeles för många timmar med alldeles för lite vätska och energi i kroppen: min runstreak. Drog med mig Brorsan ut och sprang i sakta mak exakt till minimigränsen av Sandras och min dagliga sträcka. 1,5 kilometer. Ville inte. Sprang. Ångrar mig inte en enda sekund. Men nu är det godnatt!

malin lundskog, runstreak

Ses snart igen, tills dess: heja galenskapen?
Kram Malin Lundskog

4 oktober, 2025 av Malin Lundskog Leave a Comment

Jag kommer till Skövde bokmässa

Jag kommer till Skövde bokmässa den fjärde oktober. Som jag ser fram emot att äntligen vara igång med bokmässor igen. Skövde blir den första under hösten, men det blir fler framöver. (Konstsalong i Kungsbacka, bokmässa i Torslanda och på Styrsö till exempel.) Ja, visst har jag sagt det förut, men jag vill ändå upprepa: en av de roligaste delarna av bokskrivandet är mötet med läsare. Eller potentiella läsare. Eller bara allmänt härliga människor som tycker att det är roligt med böcker och/eller skrivande. Visst tror vi på sådana möten i Skövde? Jag blir då pirrig i alla fall.

jag kommer till skövde bokmässa, malin lundskog, författare

Panelsamtal med rubriken Under ytan

Under bokmässan i Skövde står jag självklart redo med romaner och en vässad signeringspenna, men deltar också i ett panelsamtal om det som finns men som inte alltid syns. Så kul! För är det något som finns med i både Mariannes mirakel och Ett oönskat arv, så är det ämnen man inte pratar om …

Igår ringde Yvonne Eriksen som ska vara moderator och wow, vilken proffsig (och trevlig!!!) kvinna. Jag är övertygad om att jag är i trygga händer under samtalet, där även Charlotta Lagerberg-Thunes, Christer Johansson och Inger Granberg deltar.

Hösten ändå? Och böcker. Läsare. Författare. Människor. Världens bästa grej.

Mer om bokmässan kan ni läsa här: Skövde bokmässa. Jag hänger tillsammans med Jessika Devert, så det kan inte bli annat än kul vid vårt bokbord. Kom! Och/eller tipsa gärna andra som bor eller är i Skövdekrokarna den fjärde oktober.

Vi ses snart här igen. Tills dess: heja härliga möten!
Kram Malin Lundskog

jag kommer till skövde bokmässa, malin lundskog

28 augusti, 2025 av Malin Lundskog Leave a Comment

Bohusläns bokmässa med både böcker och podd

Just nu sitter jag med fötterna så högt jag bara kan. Jädrar vad trött i benen jag blir av att stå (ganska) still en hel dag. Och svullen. Det där med stödstrumpor kanske är en bra grej när man ska stå på bokmässa? Hur som helst är Bohusläns bokmässa värd både trötta och svullna ben. Särskilt nu, när jag sitter här med ett glas champagne i handen. Och mår. Efter en heldag tillsammans med Cilla, mängder med läsare, författarkollegor, intervjuer till podden (kommer i nästa avsnitt, så stay tuned) och bra försäljning.

Cilla och jag 🙂

Oj, vad kul vi har haft! Samtal med läsare, bokintresserade och författarkollegor ger massor. Och jag hoppas att alla som stannade till vid Cilla och mig idag verkligen förstår att de gör skillnad i våra skrivarliv. När de frågar om vårt skrivande, våra böcker och om podden. Och nej, även om det självklart är roligt att sälja och i alla fall inte gå back på att delta på en bokmässa, så är det samtalen och inte säljet jag bär med mig.

Bohusläns bokmässa, signering, malin lundskog, anna rattigan
om jag gillar att signera mina böcker? gissa, he he …
här till min författarkollega Anna Sevenius Rattigan

Och de som var på Bohusläns bokmässa när jag var där sist och nu dök på mig för att köpa Ett oönskat arv efter att ha köpt Mariannes mirakel vid förra tillfället. Även om jag just sa att det inte är säljet som är det viktiga, så … är det inte det heller. Men detta med de som har läst en del och nu vill läsa alla. Det är … stort! Ganska oerhört till och med. Ja, herregud vad jag är tacksam över det. Över dem. Er.

Och podden?

Podden ja. Cilla och jag hade med oss poddmicken och har spelat in nästa veckas avsnitt. Hoppas jag alltså, för är lite osäker på hur ljudet blev. Men om det blev okej så har ni fyra spännande intervjuer att vänta i kommande avsnitt av Skriverier med Malin och Cilla. Jag ser själv fram emot att höra det, eftersom jag inte har koll på intervjuerna Cilla genomförde. Samtalen jag hade med några av våra författarkollegor var toppen, det tror jag att ni som lyssnar på podden också kommer att tycka.

Nu laddar jag om för nästa veckas äventyr med både bokklubbstisdag by Malin Lundskog och Lokalproducerad litteraturfest på Frölunda torg. Wow för författarlivet ändå, event som de här gör mig ännu mer sugen på att skriva mer. Och släppa fler böcker.

champagne
skål då!

29 mars, 2025 av Malin Lundskog 1 Comment

  • Page 1
  • Page 2
  • Page 3
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • Fin artikel i Må bra om min sorts skogsbad
  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday