• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Hälsa mera

Blå skatt

Igår fick jag den här underbara hemleveransen, inte mindre än 10 kilo blåbär. Svenska, underbara bär. Jag paketerar dom i zippåsar och fryser in, alldeles perfekt att ha i frysen hela vintern. Till smoothie och i yoghurt. Och till en underbart smarrig paj nån gång som pricken över i:et.

Och visste du att blåbär (vid sidan om alla andra nyttiga egenskaper dessa superbär har) förbättrar ditt minne? Perfekt för mig som utsätter mitt minne för kraftprov dagligen (så himla mycket att hålla i luften och komma ihåg hela tiden).

/Malin O mumsar blåbär…. och kommer ihåg allt viktigt i livet.

7 augusti, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Stark

Poesi, musik, skogar, hav, ensamhet – det var såna saker som gjorde att man utvecklade en enorm andlig styrka. Med tiden gick det upp för mig att man måste bygga upp sin själ inför ett lopp, lika mycket, eller mer, som man bygger upp den fysiska formen. Detta sa Herb Elliott, OS-guldmedaljör och världsrekordshållare på en engelsk mil. Han drog sig tillbaka. Obesegrad. 

Visst låter det hur bra som helst? Läste det här (och mkt annat!) i Born to Run. Läs den! Du måste inte gilla att springa för att gilla boken. 

Hälsar mera på playan på norra Fårö idag. Fångar både själen och dagen… vad gör du för att hitta den där välbehövliga inre styrkan?

Men, Malin O; hojar hemöver strax, o då..! För även om ensam är stark, är flera ännu mera starka…

Malin L

 

6 augusti, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Hälsa flera!

Idag var en sån där dag, där jag hade satt målet för min träning, men där jag hade behövt någon som bara fanns där vid min sida och pushade mig när det kändes tungt. Det blev lixom inte tungt idag, utan jag gav upp redan innan. Kunde inte pressa mig själv. Det är bra att hälsa mera om man är flera. Lättare att hitta sitt max och göra lite till…

Malin – kom hem och pressa mig. Jag behöver´t!

/Malin O saknar en träningskompis

5 augusti, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Hälsa, på riktigt!

Vad är hälsa egentligen? Inte helt enkelt. Om man får tro på tidningarnas löpsedlar och i mångt och mycket snacket bland många så är det kilon som räknas, ibland till och med gram. Eller prestation i antal sprungna lopp eller lyfta vikter. Eller centimetrar hit eller dit. Personligen tycker jag att hälsa handlar om nåt helt annat. Det är självklart helt ok att prestera, mäta, väga. Men det fundamentala i hälsa ska ändå vara känslan av välbehag. ENERGI. Glädje. Att kroppen orkar. Att hoppa, hjula, springa, dansa… Att inte kroppen eller knoppen behöver säga nej utan kan leva i harmoni med vad du önskar göra och uppnå. Att stå emot yttre krav på ytterligheter.

Fortsatt skön, hälsosam lördag på er alla hälsa mera:re. Yeah!

/Malin O hälsar i soffan ikväll, mmmm….

3 augusti, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

YOLO

DU! du lever bara en gång och den gången e nu, o o oooh, finns bara en som vet hur du ska leva o de e du, o o oooh… (Kommer du ihåg Noice-låten?) Såvitt vi vet i alla fall lever vi bara en gång och i vår del av världen kan vi själva styra och ställa med våra liv (nästan?) som vi vill. Då är det himla bra att veta vad man vill, eller hur? 

Just nu vill jag cykla på Gotland! En typisk grej det är lätt att prata om och sen inte genomföra, för att… för att… tja, tiden går liksom. Det kommer annat emellan. Det rinner ut i sanden. Ja, du vet hur det kan vara va? Men; det måste inte vara så! Du kan ju bestämma dig för att genomföra det du vill och vill du tillräckligt mycket är chansen stor att du lyckas. Varför vänta? Du lever bara en gång.

Veckans ord finns inte med i SAOL (än) och kommer förmodligen inte heller att finnas med i skolans veckans ord (på ett tag). Veckans ord är ju faktiskt egentligen inget ord utan en förkortning. Men ändå. Veckans ord är ett grymt bra ord.

YOLO

Jag har packat de coolaste cykelväskorna (eller hur?) och hyrt den tantigaste oranga cykeln och får sällskap av två tokiga töser – vi drar till Gotland nu! Vi bara gör´t. Vi ska cykla långsamt (jo, det är faktiskt en utmaning!) vi ska doppa fötterna i sanden istället för att låta drömmarna rinna ut där och vi ska… bara vara. Tror jag. 

Vad drar du iväg på för efterlängtat äventyr? Hur hälsar du mera idag? You Only Live Once, du vet…

Malin L

2 augusti, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Rulla rygg

Det kanske inte är en övning som förändrar livet precis… men jag älskar att avsluta mina träningspass med lekfulla övningar för kroppen. Det känns skönt och därför gör det gott, utan några vetenskapliga bevis eller så. Jag står på händer (känns som det gör UNDER för stela nackar/axlar). Jag hjular gärna i gröngräset nu på sommaren (mest för att se om jag fortfarande kan :). Jag rullar rygg, precis som på biderna. Så gott att sträcka upp, och rulla bak.

Så jag hälsoknuffar dig den här veckan att testa dina gränser eller bara helt enkelt leka lite också, träning ska inte vara blodigt allvar och prestation, i alla fall inte hela tiden.

Lek. Njut. Rulla runt… /Malin O rullar vidare

1 augusti, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 119
  • Page 120
  • Page 121
  • Page 122
  • Page 123
  • Interim pages omitted …
  • Page 129
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …
  • Bokhandelsdagar med Ugglan Bokhandel

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday