• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Hälsa mera

Klara, färdiga, SPRING!

Vi vet att ett av de allra bästa sättet att möta hösten på är springandes! Löpning ger energi och lugn, glädje och kontroll, målmedvetenhet och närvaro. Och mycket mer.

Hälsa mera ger både dig som är och dig som vill bli löpare utvecklingsmöjligheter och utmaningar i löparspåren till hösten. Vår instruktör Mikael är den förste att peppa och killen som verkligen (ja, verkligen!) vill se dig lyckas med dina förutsättningar. Som en klipsk kropp eller en hjulande hjärna? Eller kondition? Löpteknik? Snabbhet? 

Torsdagar kl 18-19 i Sisjön fr.o.m. 5/9 gör vi oss klara och färdiga för att springa 8 ggr tillsammans. 

Anmälan gör du till heja@halsamera.se och kostnaden är 1 195:-. Är du snabb och bokar och betalar senast 5/8 betalar du endast 995:-

Vi ser framemot din anmälan och dina frågor – vill gärna hälsamera™ med dig! 

Malin och Malin 

 

 

21 juli, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Låt oss presentera…

Helena Ivekrans.

Kvinnan som lever som hon lär. Hon har mycket framgångsrikt turnerat runt om i Sverige och spridit ordet om tankens kraft. Drömmen om att själv ta kontrollen över sina tankar och hur viktiga våra tankar är för vår egen framgång. Helena får genom sina långa promenader vid havet både röra på sig och den ack så viktiga mentala pausen. Att landa och hämta ny kraft. När vi bad henne ta med sig en sak som symboliserade hälsa mera för henne, tog hon upp sitt Lisebergskort. Musiken – i den finner jag ett lugn, jag finner energi och jag finner rörelseglädje.

Vi är glada över att ha med Helena i vårt team av inspiratörer – en grym föreläsare om attraktionslagen och tankens kraft. Lev din dröm, du också!

/Malin och Malin tänker så det knakar

14 juli, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Klara, färdiga… GÖR!

Det är inte det du inte gör som räknas.Det är inte det som grannen/kollegan/kompisen gör som räknas. Det är det DU faktiskt GÖR som räknas.

Och att vara nöjd över det du fick till. Det du gjorde. Det val som du tog. För det handlar om val. Jag är inne i en period där jag har svårt att få ihop allt jag vill göra. Och jag har insett att jag har nog nästan alltid varit inne i en sån period. Det är inget jag kommer komma förbi. Det är ingen tröskel och sen är det så lugnt omkring mig att jag hinner allt jag vill göra. Nej. Jag väljer det jag gör. Och jag hinner med det jag bestämmer mig för.

Så vad sägs om att fokusera på att bara göra. Utan krav på vad andra gör. Utan dåliga samveten för vad vi inte gör. Nu GÖR vi.

/Malin O bara kör och gör

12 juli, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Inspiratörsinspiration

Att inspirera andra! Det var vår första tanke när vi började snacka mera hälsa, hälsa mera. Vi ville samla all den grymma kompetens och inspiration från det nätverk av bra person vi har runt omkring oss. Inte nödvändigtvis måste en inspiratör vara känd i media för att kunna sprida mer hälsa omkring sig.

Sagt och gjort. Nu har vi sedan snart ett år tillbaka samlat på oss en mängd grymma inspiratörer i vår talarbyrå. En talarbyrå som hyr ut hälsa. Alla inspiratörer finns presenterade på vår hemsida, så klart, men vi tänkte ändå ge dom lite mer utrymme i vår blogg. En och en, då och då under sommaren.

Häng med! Kanske hittar du nån ny person som du blir extra nyfiken på – och tveka då inte att kontakta oss – så lovar vi dig/ditt företag/ditt nätverk starten på nåt nytt… oavsett var du står idag.

/Malin och Malin stolta ägare av Hälsobokarna

10 juli, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Grönt som gurka

På sommaren är det verkligen hur lätt som helst att frossa i grönt. Dessutom är det ju underbart en härligt solig dag som den här, att äta mycket sallad istället för tunga rätter i värmen.

I vår lilla familj är det dock ibland så att det serveras sallader med ungefär samma grönsaker varje dag, vi har våra enkla favoriter. Ett sommarmål är därför att variera både hur grönsakerna serveras och vilka som serveras. Här är ett bra exempel på hur vi använde samma grönsaker som vi brukar, men vågade ändra på hur vi serverade dom. Gurka, sommarlök, härliga tomater, egenodlad basilika (sorry, var bara tvungen att nämna det), sockerärtor…och lite fetaost. Serverad som en varm sallad till grillat. Kan med fördel vändas med färska potatisar rostade i ugn om man önskar öka på kolhydratintaget. RIKTIGT smarrigt. Tänk på att värma grönsakerna i panna med låg temperatur, och endast en kort stund. Detta för att behålla krispigheten!

/Malin O njuter solen och salladen…

8 juli, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Efterlysning!

Den enda nötblandningen som är värd sitt pris är nu helt försvunnen. Sågs sist på Ica i början av juni. Nu borta ur sortimentet och ej återfunnen på någon butik i närheten. Bilden är suddig, men kan vara en ledtråd i jakten. Alla tips mottages tacksamt!

Och nu undrar ni, varför denna stress över det? Jo men det ska jag allt tala om… i den här blandningen är det inte en enda jordnöt så långt ögat kan nå. Super när man vill unna sig något gott. Och självklart, jag blandar gärna egen nötblandning… men ibland har man ju inte riktigt kraften att blanda och fixa själv.

/Malin O letar vidare i jakten på en perfekt nöt

6 juli, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 121
  • Page 122
  • Page 123
  • Page 124
  • Page 125
  • Interim pages omitted …
  • Page 129
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …
  • Bokhandelsdagar med Ugglan Bokhandel

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday