… och alla kan träna!
Hälsa mera™ på ditt sätt, från ditt utgångsläge och med dina möjligheter idag. Du äger fett!
Malin L
… och alla kan träna!
Hälsa mera™ på ditt sätt, från ditt utgångsläge och med dina möjligheter idag. Du äger fett!
Malin L
Så tydligt för mig efter helgens träningspass – att jag fullkomligt älskar att träna på kvällen. Att bearbeta dagen, göra upp morgondagens planer och lämna plats för lugnet, kvällen och natten. Jag får ny energi, men blir också trött i kroppen och kan slappna av bättre när jag ska sova. Jag har ätit flera rejäla mål mat och har massor av kraft att utmana mig extra. Jag har fyllt på vätskedepåerna och känner mig pigg.
När jag istället väljer att träna direkt på morgonen, oavsett före eller efter frukost, får jag kämpa för varje steg/meter/övning. Jag är betydligt svagare och har tufft att utmana mig, framför allt med träning med hög puls. Jag har dessutom svårt att hitta tillbaka till orken och energin och kan känna mig extra trött flera timmar efteråt.
Jag kan också träna oavsett hur sent inpå, i princip, jag ätit inför träningen. Jag väljer inte den största måltiden inför ett pass, men har inga problem att köra på oavsett.
Detta är otroligt individuellt, och därför extra viktigt. När kan du toppa? Om min planering inte håller för ett kvällspass och jag istället tvingas lägga träningen på morgonen, då väljer jag ett lugnt pass utan större prestationskrav. Ska jag utmana mig – då är det sen eftermiddag/kväll som gäller. Otroligt skönt att veta, så att inte tunga ben gör mig ledsen i onödan.
/Malin O
Blir skrämd av att se hur utbudet av halvfabrikat bara ökar och ökar i affären. Inte för att jag aldrig har behov av en genväg, en del av marknadens utbud underlättar och möjliggör ett liv med alla de måsten som prioriteras. Och jag tycker självklart att det är ok att ta till detta, men det kan vara bra att veta att man då ofta också väljer en hel del onödiga tillsatser och ingredienser som helt utesluts när du väljer att fixa själv. Så genväg när man måste och välj egna råvaror och att göra själv så ofta du kan – det är mitt enkla tips denna härligt långa sommardag…
Fortsatt glad midsommar på er alla hälsamerare!!
/Malin O dansar vidare…
En lång sommar. En midsommar. Ikväll. Framför mig stundar en himla stor hög med härliga, slappa, goa kvällar. Härliga som i ljusa, sköna, gröna. Slappa, inte nödvändigtvis som i slöa, utan som i rörelse utan prestationskrav, som i springa, dansa, leka, jaga… Goa som i tysthet eller med fullt liv, ensam eller med många. Som jag längtat efter den här perioden, just i år. Jag har också längtat efter den tidningen som damp ner i brevlådan. Att krypa upp i soffan eller rätt på gröngräset – och bara läsa. Inspireras till att skriva. För vi håller på med skrivarprojekt just nu. Hälsa mera hälsar bara mera och mera. Och ja, Malin, självklart är tidningen din snart. Jag ska bara… 🙂
/Malin O med sommarkänslor och skrivarfeeling
Varje sommar blir jag tokigt glad i gubbarna. De svenska smakar som inget annat. Till frukost, i lunchsalladen, som mellanmål. Till mjölk. Till bubbel. Hemma, på stranden. Till vardags och fest. Det är oslagbart bra hälsosnacks. Unna dig massor av svenska gubbar – det är en härlig säsong!!
/Malin O mumsar gubbar…
Ibland är det bäst att bara släppa taget. Om gamla vanor, gamla vänner, stora barn, dyra hus, bilar, kläder, outvecklande jobb… Som i det här läget till exempel: Dags att släppa taget?!
lördags-let go!
Malin L
Hej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.
Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.
Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.
En hemsida från Everday
