• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Hälsa mera

Hälsobokarinspiration om kost och kondition

Sitter i solen (måste ju fylla på d-vitaminlagret) och äter röda linser i vitlöksfräs, spetskål, morötter, avokado. Ett ägg slank visst ner också. Och dricker vatten. Såklart! Väntar på att ingefärsavkoket (tack för tipset akaontherun) ska svalna lite, det blir dagens lunchefterrätt.

Näe, inte som vilken dag som helst. Men just idag! Just idag lyser solen, jag hade lunchen förberedd (annars trillar jag lika lätt dit, som precis vem som helst, i de där snabba lösningarnas fälla, och nöjer mig m ägg . Och en macka. Eller två…) Känns extra gôtt att lunchen är av det vi brukar kalla bättre slaget idag, för jag har precis varit på Sca i Eklanda och lyssnat på Ola, en av Hälsobokarnas inspiratörer. Ola pratade kost och kost i samband med konditionsträning. Härligt inspirerande och motiverande. Det här vill du också höra! 

Ett bra gäng från Sca, laddade för den löparutmaning vi drar igång där, verkade tycka detsamma. Precis som när det gäller allt annat, jag kanske överdriver när jag skriver allt men… kanske inte?, handlar det bästa sättet att äta på om ditt eget sunda förnuft. Du väljer själv! Du väljer själv det som är bäst för just dig. Eller?

Lunchat med förnuft, tränar med känsla senare. Och foamrollar vidare på ett (förhoppningsvis) snart maradebuterande ben. Hälsa mera med sunt förnuft du också!

Malin L

 

3 juni, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Just married

Har under en längre tid planerat för en av mina finaste vänners bröllop… och igår var det dags. Det är fantastiskt med bröllop. Så mycket kärlek under en och samma dag så man blir lycklig bara av att andas in luften som finns omkring brudparet. Det är hälsa det. Och när man ändå hälsar på kärleken så kan man ju nyttja den extra energin som kärleksruset ger och ta sig ett varv i löpardojorna… eller hur?

Och på tal om kärlek, så passa på att fundera över vad du älskar i ditt liv? Se till att omge dig med saker du älskar, det som får livet att rulla extra lätt och motorn att bara ge och ge…

/Malin O älskar vidare…

2 juni, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Bara gör det

…och du kanske inser att du är grym på det. Hälsa mera hela helgen vänner…. för att ni kan, och för att ni är bäst på det ni gör.

/Malin O hälsar på solen idag… mmm.

31 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Hälsa som du behöver

Jobb på hemmaplan med Malin O kan se ut ungefär hur som helst. Ibland ser vi helst att ingen ser hur vi ser ut.

Men ändå: vi skapar stordåd, vi utmanar varandra, vi skrattar och vi kommer allt närmare releasen av spännande nyheter… med ännu mer hälsa i fokus?!

Och ja; det går att förena nytta med nytta. Och nöje. Behöver du träna på att gå i klackskor inför tärnuppdrag på bröllop t.ex? Gör det! Behöver du rulla loss ont i benet/knät på en foamroller? Gör det. Du måste inte sitta för att jobba. Framförallt måste du inte sitta för att hälsa mera? 

Malin L rullar fram idag. Bara för att hon kan! Och behöver! Hur behöver du hälsa idag? 

30 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Hälsa hem

Eller hälsa på dig själv? Det är väl inte så himla ofta vi faktiskt hälsar på oss själva? Kollar läget, berättar hur vi mår, frågar om vi har gjort det vi lovade oss själva, om det är nåt vi vill, nåt vi önskar eller längtar efter eller nåt vi behöver. Eller talar om för oss själva att vi är rätt OK, kanske till och med helt fantastiska?!

Eller – det kanske bara är jag som inte hälsar på mig själv sådär gôrmycket? Jag kör på liksom, har jag sagt att jag ska träna så tränar jag. Även om det känns osmart ibland. Har jag lovat mig själv att ta en paus varje dag (från telefon, mail, facebook och ja, allt sånt där du vet) håller jag inte vad jag lovar. Fast jag vet att jag mår bra av det. Att det gör mig gott. Så – ibland håller jag löftet, ibland inte. Ibland hälsar jag på mig själv, ibland inte. Ärligt talat; oftast inte! Oj, oj, oj… 

Jag håller ju alltid löften till alla andra (ja, kanske att jag har snuvat barnen på en utlovad glass ibland). Är jag inte lika viktig? Det här håller ju inte i längden. 

Dags att hälsa hem! Inåt! Hälsar du på dig idag, så hälsar jag på mig – kanske ses vi nånstanns mitt i? 

Hälsar från tårna idag! Malin L

28 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Snyggare än nånsin…

Tidigare i våras gjorde jag en kort shoppingrunda efter träningskläder hos de stora kedjorna. Ville testa de billigare varianterna och uppdatera min träningsgarderob. Var dock osäker på om dessa kläder verkligen skulle hålla måttet… och det kan jag garantera att, hittils, har dessa kläder absolut stått upp till mina förväntningar. Jag använder dem dagligen. De som bor hos mig är de svart/gråa tightsen (längst till vänster i bilden) och de grön/gul/svarta tightens, bägge från Gina Tricot.

Vågar definitivt prova fler trendiga träningskläder. Framför allt de kläderna jag vet att jag inte vill ha i all evighet, mönstrade, roliga trendfärger osv.

/Malin O hälsar vidare i sina favvo-tights i vår..

25 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 125
  • Page 126
  • Page 127
  • Page 128
  • Page 129
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …
  • Bokhandelsdagar med Ugglan Bokhandel

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday