• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Hälsa mera

Redo för mer glädje, frihet och styrka!

Har precis kommit hem efter en vecka som gav mersmak. På alla möjliga sätt! Miljön, människorna, maten och feedbacken. Jag är definitivt redo för mer glädje, frihet och styrka!

Glad fri stark – kursen 
Under förra veckan ledde jag kursen ”Glad Fri Stark – med hälsan som hävstång” på hälsohemmet Masesgården i Dalarna. Kursen är en fem dagars aha-upplevelse för de flesta, med reflektioner över vad det är som hindrar en att få tummen ur och skaffa hälsosamma rutiner och goda vanor och hur enkelt man kan göra det hälsosamt för sig. Och vad hälsa egentligen innebär för var och en.

Det är oerhört lyxigt att få vara med om andra människors aha-upplevelsestunder. När de hittar grejen med sin egen hälsa, känner i magen vad som betyder något och vad som är viktigt. 

Under kursen pratade vi hälsa, glädje, frihet och styrka, vi diskuterade hur beroende motivationen är av svaret på frågan varför en ska träna, äta bra, vila och ha kul i livet. Vi testade avslappning och mental träning och vi dansade etiopisk dans. Ja, vi tränade också. Kondition, styrka, pilates, inomhus och utomhus, vid Siljan och på dansbanan… Fys funkar överallt och i alla lägen!

Det är stort att få ta del av andra människors glädje och utveckling och jag är oerhört nyfiken på hur deltagarna kommer att ta sig framåt. Det är jag alltid! Efter varje kurs, föreläsning och löparläger jag har finns den där undran i mig: hur går det? Njuter de och har kul på vägen (viktigt för mig)? Glömmer de av sig (vanligt ju)? Har de frågor de vill ställa? Och om de har frågor att ställa: kommer de att höra av sig? Jag vill att de gör det! Som en morsa vill jag följa med i mina adepters utveckling och finnas där för dem. Många hör av sig och det är kul!

Människorna och miljön
Alltså… jag visste inte att det är så galet fint i Dalarna! Masesgården ligger strax utanför Leksand och nära Siljan. Hur fint som helst! Och hur fina människor som helst, både de som jobbar på gården och de som deltog i kursen. Stigarna att springa på, trädgårdarna som det är okej att gå igenom, den vedeldade bastun, den galet goda maten, en svalkande Siljan och bara grejen av att sitta i solen och luta sig mot en faluröd vägg från 1800-talet, sträcka ut handen och plocka en näve vinbär och veta att allt är precis som det ska vara. Kolla bara här: 
 

promenad till Siljanbastu MasesgårdenGranberget utsikt

 

löprunda Siljan

 

Masesgården Pipa Lena

Mer glädje frihet och styrka
Som sagt: jag är redo och ser verkligen fram emot att åka tillbaka till Masesgården 18-25 november. Då leder jag kursen Glad Fri Stark igen och du är självklart välkommen att hänga med! Klicka dig in på Masesgårdens hemsida för anmälan. 

Det här fick jag, bland annat, höra från deltagarna:

”Du är fenomenal på att anpassa innehållet och träningen efter de som går kursen. Tack för det!”

”Jag har fått med mig mycket mer än jag trodde från början. Vilka insikter! Wow för dig, Malin!”

”Tack för att du är så envis och inte gav upp förrän jag vågade se mina egna ursäkter.”

”Vilken inspiration du är. Kan du följa med mig hem och fortsätta inspirera?”

”Jag ska rekommendera din kurs för mina vänner. Spelar ingen roll om de är fysiskt vältränade, det här är verkligen en kurs för alla som vill lära känna sig själva och inte gå på fler quickfixar”

Vill du hitta energin och lugnet redan nu?
Kan du inte hålla dig till november utan vill hitta till ett liv med sänkta axlar och hälsosamma vanor redan nu? Häng med på GladFriStark – med hälsan som hävstång på webben. Här hittar du min webbkurs Webbkursen förtar inte in real life-kursen eller vice versa. För mycket av det goda kan man väl inte få? 

PS. I brist på min egen tid och energi för att stötta dem jag möter i sådana här sammanhang har jag skapat Facebookgruppen GladFriStark – den alla som vill leva ett gôtt hälsosamt liv välkomna till. Ett litet blygsamt gäng har hittat dit. Hoppas fler kommer med i gemenskapen och använder gruppen för att få och ge hälsopepp. Du kanske? Kommande vecka återkommer livesändningarna i den gruppen – en veckovis kick i rumpan. 

Och du: du vet väl att du är välkommen att följa mig på Bloglovin´? 

Ses snart!

//Malin

Stora bilden: de flesta av sköningarna som gick kursen. 

14 augusti, 2017 av Malin Lundskog 3 Comments

Firar 1000 följare med tävling!

Så här glad är jag idag. Och lever som jag lär (igen!): Firar framgångar som leder åt det håll jag vill oavsett om framgången är stor eller liten. Välkommen att fira 1000 följare på Instagram med mig! Grymt kul att så många vill hänga med på äventyret (kalla det liv om du vill) där jag vill att fler och fler ska tycka om sig själva, lära känna sig själva och hitta svaret på frågan varför hälsa, träning, bra mat, god sömn, återhämtning och umgänge med andra är bra grejer. För det är det ju! 

Personliga rekord på milen, flest salladsluncher eller mest tvättbrädelika magen är inte det som skapar glädje, frihet och styrka i livet även om de grejerna kan vara en del av vägen. För vissa, inte för alla. Jag tycker att det är klart värt att fira att jag kanske kan inspirera i alla fall några av de 1000 följarna och att de mår gott av att ta del av det jag delar och att det här med att vara hållbar och hälsosam inte behöver vara så himla krångligt. Så: vill du fira med mig? Tävla? 

Tävling!
Firar genom en tävling där vinsten är min webbkurs GladFriStark – med hälsan som hävstång för dig och en vän. Reglerna ser ut som såhär: 

  1. Om du inte redan följer @halsameramalin på Instagram – gör det!
  2. Under bilden (på Instagram) som ser ut som den här i blogginlägget taggar du en vän per kommentar (som också följer/börjar följa mig) och motiverar varför ni ska vinna varsin plats till kursen – du måste ha en öppen Instagramprofil för att det ska funka (kan ju öppna tillfälligt…)
  3. Håll tummarna!

Tävlingen pågår till och med torsdag 17/8-2017, jag är enväldig domare och vinnarna tillkännages på fredag (18/8). Vad kul det ska bli tycker jag – hoppas att du håller med!

Ses snart här igen, men kanske först på Instagram? 

//Malin

12 augusti, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Träna på tacksamhet – bli gladare

Träna på tacksamhet – bli gladare. Ja, för du vet väl att tacksamhet är något som karaktäriserar lyckliga människor? Och att du kan träna upp din förmåga att vara tacksam? Att när du tycker om det du har, har du allt du behöver? Och kanske det mest betydelsefulla: när du känner tacksamhet och glädje mår du gott och sprider den känslan vidare omkring dig. Visst är det fint?

Jag tror att vi allihop vet att lyckan inte bor i snabba bilar, snygga kläder, vältränade biceps, nya telefoner eller renoverade kök och ändå… ändå är det så lätt att fokusera på det vi inte har istället för att vara tacksamma för allt det vi har.

Fokusera på det du vill ska växa

Alltså, jag vet: det låter som en kliché att tacksamhet gör dig lycklig och att du ska fokusera på det som är bra så växer det. Men: det är ingen meningslös klyscha – det stämmer! Fokuserar du på allt du inte har är känslan av att vara misslyckad inte långt borta. Fokuserar du på det du har och är tacksam över det kommer tacksamheten att göra dig tillfreds och att vara tillfreds är hälsosam glädje. En långsiktigt hållbar hälsosam glädje, som finns inuti dig och inte hänger på alla de där om:en och men:en och omständigheterna runt omkring dig.

Tacksamhet en resurs för framgång

Att vara tacksam för det du har och den du är just nu betyder inte att du ger upp drömmar och struntar i mål om utveckling och förbättring, det betyder att du njuter av resan mot framtiden. Och: det betyder att du uppmärksammar alla resurser du har runt omkring dig. Alla erfarenheter, alla människor, all kunskap, allt materiellt som finns omkring dig och som du har glädje av på din väg framåt.

Just nu har du säkert mer än du inser. Precis som jag. Men du: det går att träna upp sin tacksamhet, precis som det går att träna upp sina muskler och det är en lika meningsfull träning eftersom du kommer att öka din förmåga att vara i det så omtalade nuet utan att du släpper dina drömmar. Du kommer att nå drömmarna mer passionerat, du kommer att gilla vägen mot dina drömmars mål och du kommer att inse att du inte behöver fler resurser än dem du redan har.

Träna din tacksamhet

Träna upp din tacksamhet genom att skriva ner det du har att vara tacksam över. Kör en klassisk ”dagens tre i topp” varje kväll. Vad har hänt under dagen som du har att vara tacksam över? Vilka insikter har du kommit fram till som du har att vara tacksam över? Vem har gjort eller sagt eller varit på ett sätt som gör dig tacksam? Vad är det med dig själv som du är tacksam över? Vad har du känt, sagt, sett, gjort som gör dig tacksam?

Är du ovan eller har en dålig tacksamhetsdag kan det var lurigt, men du: minsta lilla grej duger fint åt den här tacksamhetslistan. Det kan vara tak över huvudet, en fjäril som flög förbi, ett leende från busschauffören på bussen du åkte med, nytvättade lakan, att du hade en regnjacka i väskan när regnet kom och så vidare. Allt funkar, stort som smått!

Jag tror att jag har lättare att hitta känslan av tacksam ute i naturen – ett hett tips för var du ska träna upp din tacksamhet om du behöver det är leta upp vykortsvyer, stormande hav och höga tallar… (Fler positiva vibbar från naturen kan du inom kort läsa här: naturen för hälsobloggare.)

Du vet sedan tidigare att du inte skapar en vana på ett kick. Du kommer troligtvis inte att bli mer tacksam eller gladare så snabbt heller, men du kommer att bli det. Om du tränar. Varje dag. Tre saker som gör dig tacksam. Varje dag. Det är det så värt, för att bli gladare och njuta av resan som skulle kunna kalla livet. Tycker du inte?

Jag är också tacksam!

Idag är jag tacksam över att vara i Dalarna, det är så vackert så jag smäller av. Kolla här bara:
tacksamhet

Jag är tacksam över att Bodil, som jag träffade på en resa för entreprenörer för fem (?) år sedan och sedan inte har träffat annat än i sociala medier, tog sig tid att fika med mig idag. Fast hon har fullt upp med Leksandsdrundan som hon är en av arrangörerna till.

Jag är också tacksam över att jag har någon att längta hem till när jag är borta.

Det där var tre punkter. Jag har tränat hårt på tacksamhet idag, så jag kan väl slänga in några bidrag till på min lista: löprundan längs Siljans strand. Wow för min kropp, för vildhallonen och den vänliga damen som lät mig gena över hennes trädgård. Och så är jag jättetacksam över deltagarna på Glad Fri Stark, kursen jag leder på Masesgården. De ger mig så mycket! (Ser fram emot att komma tillbaka i november och köra samma kurs, med nytt gäng. Du kanske ingår i det?)

Om du nu skulle göra en tre i topp-lista på dagens tacksamhets-ingredienser, vad skulle det stå på den? Dela gärna gärna i kommentarerna nedan! Delad tacksamhet måste ju bli dubbel?

Ses snart igen!
//Malin

PS. Webb-versionen av Glad Fri Stark är ett härligt medlemsprogram som du kan läsa mer om här.

tacksamhet

8 augusti, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Augusti – hälsan själv

Det är något skönt, avslappnat och kanske till och med lättjefullt på ett högst hälsosamt sätt över augusti. Som om augusti är den kloka i gänget av sommarmånaderna. Augusti har förstått hela grejen med hälsa. Alltså hälsa på riktigt! Hälsa utan press och prestation. Hälsa där vila är lika viktigt som aktivitet. Hälsa där vikten av att acceptera sig själv som man är betyder mer än hur man ser ut. 

Juni är oftast rejält stressad med allt som ska hinnas med i form av skolavslutningar, bikinikroppar, projektavslut på jobbet och planering av semesteraktiviteter in i minsta delikata detalj. Juli är månaden som kräver sol, värme och lyckliga människor som trivs i varandras sällskap eller har vett att visa upp en fasad av att de trivs och att de inte är stressade över att gräsmattan inte är grön och grann eller att magen inte är slimmad som en tvättbräda. 

Så kommer augusti som en stor, trygg och lugnande kram. Som säger att det är okej att ta det lugnt och som lovar att värma på med mer sol, erbjuda lite varmare vatten att bada i och sprakande färger att njuta av i naturen. Som ger oss mörkare kvällar så att vi kan mysa under en filt och landa i soffan utan tankar på att det inte är okej på grund av att det är sommar. Och som trots mörkare kvällar är så övertygad om en ljusnande framtid och därför bjuder på energi i form av frukt, bär och svamp. Som ser till att vi inte behöver ägna ogräs och gräsmattor onödigt dåligt samvete utan är i vår fulla rätt att slappna av och som samtidigt bjuder på svalkande vindar för att vi ska få energi att göra och röra oss. 

Augusti liksom – den kloka och erfarna månaden. En månad jag gärna springer långrundor i. Kortrundor. Badar. Promenerar. Fortsätter att njuta utomhus utan att känna press på att jag måste. Fortsätter att flytta ut mitt kontor och min skrivarlya (har jag berättat att jag kommer ut med en bok på temat hälsa i november???) på altanen En månad då naturen verkligen visar oss vägen genom att låta tiden ha sin gång, för att vi ska njuta av det som finns att njuta av. Uppmärksamma det och inte stressa sönder oss för att uppnå något vi kanske inte ens vet vad det är. 

Naturen vinner alla månader om året om du frågar mig, men kan det vara så att augusti skimrar lite extra just för att vi ska uppmärksamma kraften som finns i naturen? Lugnet som finns där? Energin? Och acceptansen av att vi är alldeles perfekta, precis som vi är? Och DET är hälsa om något – att acceptera. Att tycka om sig. Att tycka om läget. 

Vad är bäst med augusti tycker du? Dela gärna i kommentarerna nedan!

Jag kommer att bjuda på mer hälsosam augustinatur – för det börjar väl bli dags för träningspassen jag har lovat dig? Kommer snart! Ut och njut sålänge! 

Kolla gärna in mitt smultronställe i Just add water – sista luckan i julikalender

Under stressen i juni skrev jag också om det hälsosamma med att tycka om sig själv för att må bra: Fit for beach 2017 Innehållet i det blogginlägget håller än såklart. 

Ja, så vet du väl att du kan följa mig på Bloglovin´ – så får du uppdateringarna från bloggen direkt. 

Mer natur här framöver

Och du, om du vill vara lite mer som augusti, long och trygg men fylld av färgsprakande energi är du välkommen att hänga på min webbkurs Glad Fri Stark eller livekursen på Masegården. 

Vänder blicken mot augusti, vi ses snart!
Malin

1 augusti, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

GAME SET MATCH – förändra livet med dagens intention

Jag börjar nästan, nästan varje dag med att sätta en intention för just den dagen. För att göra mig underlätta mina val och för att skaffa mig en dag jag vill uppleva.  

Ja, jag gör det här nästan, nästan varje morgon. Jag skriver nästan för säkerhets skull, eftersom vissa morgnar är som… vissa morgnar är. Min intention är att sätta en intention varje morgon och det är väl värt den lilla stund det tar. 

Vad är en intention?
I grund och botten handlar en daglig intention om att se till att du lever efter dina grundläggande värderingar. Det kan handla om sådant du planerar att göra eller uppnå och det kan handla om mål och anledningar att finnas. Djupt och grunt lite huller om buller men alltid som stöd för dina grundläggande värderingar.

En daglig intention ger dig känslan för en så kort tid som… just det: en dag. Alltid med återkoppling till det som är dina grundläggande värderingar, du vet när det känns sådär skönt i magen. 

Livet har en tendens att bara rulla på och det är lätt att glömma alla möjligheter du har att påverka ditt liv. Och reflektera över hur du vill ha det. Genom att sätta en intention för dagen ger du dig själv chansen att bestämma hur du vill känna dig, oavsett om det handlar om hur du dricker elva-kaffe, står i kö mataffären, jobbar eller njuter av en semesterdag.  

När du väl har reflekterat över och bestämt dig för hur du vill ha det är det så mycket enklare att fatta rätt beslut under dagen. Säga till det som ska sägas ja till och nej till resten. Din intention skickar in dig i en känsla som ger dig den kraft och energi du behöver!

En enkel intention
Gör det enkelt för dig genom att fråga dig själv: hur vill jag må? när du öppnar ögonen på morgonen. Eller redan innan, när du sträcker på dig, gäspar och egentligen vill trycka på snooze-knappen. Vill du känna dig underbar och älskad av alla? Som en rockstjärna som skickar hela Ullevi in i extas? Som en kompetent förälder? Bara du vet hur du vill må och känna dig. 

Du vet när du vet och BAM! så har du satt din egen gps i rätt riktning och gps:en kommer att tala om var det är svårframkomligt, vilken väg som är snabbast och vilken väg som innehåller sevärdheter längs vägen. Du vet vilken väg du vill ta och kommer automatiskt att få energi och kraft att välja det som leder till att du mår som du vill må. 

Enkelt? Ja, det finns ju inget som är svårt i det här. Precis som när det gäller vilken vana som helst kan det svåra vara att komma ihåg att genomföra, att upprepa ofta och att ha tålamod – resultaten visar sig sällan från första stund.

Det fina med att sätta en intention för dagen är att du kommer att känna en trygghet i att du vet vad som är rätt och vad som är fel. Även när beslutet är jobbigt för stunden…

Hälsa brukar vara bra typexempel här. Låt oss säga att du har bestämt dig för att enbart äta glass på lördagar, för att du vill skaffa goda matvanor och leva ett hållbart och hälsosamt liv. Under din dagliga intention en onsdag har du sagt till dig själv att du äter kick ass-mat alla måltider under dagen och att du gör det lätt som en plätt. Din kompis sms:ar och undrar om ni ska ses för en glass på världens bästa glasscafé. Din spontana reaktion är att sms:a en tummen upp tillbaka, men genom att ha satt en intention för dagen där du har valt att känna dig hälsosam kommer den där tummen upp inte att skickas iväg direkt. Du har nämligen en känsla i kroppen som tvekar till glassen. Med den känslan som stöd för att du fattar rätt beslut sms:ar du istället ett av följande två alternativ:

”jag träffar gärna dig idag, men vi tar en promenad istället”

eller

”ja, vi kör glasscafé – men inte förrän på lördag”

Men, hur gör jag? 
För mig funkar det bäst att sätta min intention precis när jag har vaknat. Genom att sätta igång dagen med att sätta en intention gör att jag hamnar rätt redan från början. Ja, det är som att jag väljer att vakna på rätt sida. 

Jag sträcker på mig. (Oftast sträcker jag på mig, ibland gömmer jag det också.) Samtidigt som jag sträcker på mig tänker jag igenom dagen och bestämmer mig för hur jag ska ha det. Och ta det. 

Såhär kan jag till exempel säga till mig själv: 

”Idag rockar jag rejält på föreläsningen” om jag ska hålla en sådan. (Jo, det händer att jag knyter näven här också och visualiserar succén.)

”Stark hela dagen och mycket energi in i eftermiddagens möte” är bra för mig som vet att jag tappar kraft framåt eftermiddagen och har viktigt möte framför mig. Så ler jag massor och bestämmer också vilka kläder som känns bäst för ändamålet just idag. 

”Game set match” när jag vill känna mig som en vinnare hela dagen. Som idag… 

Okej, här kommer en tipslista för att sätta din dagliga intention:  

  • Börja dagen med att sätta intentionen – det räcker med en minut.
  • Kör den positiva stilen – det här är en kickstart av din dag, lika bra att göra den grym.
  • Utveckla intentionerna allt eftersom du utvecklas – men skippa inte återkopplingen till dina grundläggande värderingar. 
  • Korta, kärnfulla meddelanden till dig själv är super – du ska känna kraften i dem och av dem, inte skriva en mental uppsats. 
  • Gör det. Varje dag. När larmet ringer, lägg in en påminnelse tills du kommer ihåg att göra det. 

Om du undrar över hur du hittar dina grundläggande värderingar, kan du börja här: tre steg till att bli sann mot dig själv

Heja heja dig! Spännande att höra vad du tycker om det här – dela gärna i kommentarerna nedan! Och kom ihåg att inget skapas på en dag.

//Malin 

PS. ja, jag tyckte att det här var jätteflummigt i början, men efter ett och ett halvt år med nästintill dagliga intentioner så vågar jag säga att det är allt annat än flummigt. Det är ett lätthanterat verktyg för att ha det precis som du vill! 

PPS. En del om att sätta intentioner går vi igenom i kursen GladFriStark – välkommen in i den! Om du inte hellre vill prata mer om det här live? Då hänger du med till Masegården nästa vecka!

(Du vet väl att du kan följa mig på Bloglovin´– för att inte missa någon av mina blogg-uppdateringar)

31 juli, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Så att jag orkar hoppa, sjunga, dansa!

Planen på Ullevi, tiotusentals människor som hoppar, sjunger och dansar tillsammans – en överdos av glädje, eufori, tacksamhet och kärlek. Ännu en anledning till hållbar hälsa…

Igår dansade jag för andra gången den här sommaren på Ullevis innerplan, den här gången till Håkan Hellströms sköna toner och kloka ord, förra gången till Coldplays kärleks- och glädjebeat: att orka hoppa runt i flera timmar, orka hålla armarna uppe i luften för att klappa händerna och orka ta in alla känslor som en arenakonsert innebär – det är ytterligare en anledning till att hälsan är fenomenal. Att hälsa, uthållighet och hållbarhet, både fysiskt och mentalt ger mig möjligheter att njuta av sådana här fester.

konsert Coldplay

Min vurm för det här med folkfester har jag skrivit om tidigare och jag har inte ändrat mig: gemenskap och glädje är fina grejer! Och jag vill fortsätta ta aktiv del av folkfester – upplevelsen blir så mycket större när kroppen är med och upplever till exempel en konsert.

Jag vill fortsätta orka hoppa, sjunga, dansa på konserter. Jag vill fortsätta orka känna glädjen av folkfester på ett aktivt sätt. Jag vill fortsätta leva livet till skön musik med sina människor och vara redo för en löptur dagen efter. Det här är bara ytterliga en anledning till att njuta av och leva ett liv där hållbarhet och hälsa är självklart.

PS. Du vet väl att kursen GladFriStark hjälper dig att hitta dina självklara anledningar till att leva hälsosamt utan att hetsa med dieter och hysteriska träningsprogram? Häng gärna med där!

PPS. Häng med imorgon, då sätter vi intentionen för hälsosamma känslor! Vill du slippa leta upp inlägget: följ mig på Bloglovin´så kommer det till dig automatiskt!

 Är hälsa självklart för dig? Dela gärna dina tankar i kommentarerna nedan!

Ses snart,
Malin

 

30 juli, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 6
  • Page 7
  • Page 8
  • Page 9
  • Page 10
  • Interim pages omitted …
  • Page 129
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …
  • Bokhandelsdagar med Ugglan Bokhandel

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday