• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Hälsa mera

Grattis – fira dig glad fri stark med mig!

Hurra! Jag älskar att fira! Framgångar, utveckling och födelsedagar. Särskilt min… Och idag fyller jag år! 

Det här med att fira
Firande är en fenomenal framgångsformel. Fira ofta! Fira allt bra. Genom att uppmärksamma dina framgångar, små som stora, blir de mer betydelsefulla och det är mer troligt att du vill göra om det du firar igen. Så skaffar du goda vanor. Så skapar du ett framgångsrikt liv. Och du är i din fulla rätt att bestämma vad framgång är för dig. Frågar du mig är inga framsteg för små för att uppmärksamma. Särskilt inte en 48-årsdag:

Vi firar födelsedag tillsammans
Jag vill gärna fira tillsammans med dig. Min present till oss båda blir en födelsedagsrabatt på webbkursen ”GladFriStark – med hälsan som hävstång”. För mig är det en present eftersom jag så gärna vill att fler ska leva livet i glädje, frihet och styrka. Jag vill att fler ska leva livet utan dåligt samvete och jag vill att fler ska leva livet med sänkta axlar. Jag vill att du ska vara glad, fri och stark. Jag vill att du ska känna dig tillfreds med ditt sätt att leva, att du ska välja hälsan och hållbarheten. När du gör det blir ditt liv så mycket lättare, roligare och… härligare att leva. 

Vad ger din glädje, frihet och styrka mig?
Ju fler vi är som lever hälsosamt (nej nej nej, inte samma sak som hälsohetsigt!) desto mer glädje sprider vi omkring oss. Delad glädje är som du vet dubbel glädje! Är du glad och tillfreds blir du generös. Är du generös delar du med dig av dig själv och din trygghet. Sprider du trygghet blir din omgivning trygg. Och så vidare. 

the Magic Five
Med hjälp av the Magic Five, de fem formler som jag menar är nyckeln till ett liv i glädje, frihet och styrka – med hälsa som hävstång kommer du att möta livet med tillförsikt och sänkta axlar. Och som du kommer att njuta av resan som vi kalla livet. Gôtt mos! Det är med hjälp av dem jag hanterar livet, hittar kraft och lugn, energi, kreativitet och fokus. De är livet. Vill du leva livet i glädje, frihet och styrka, på ett hälsosamt sätt? Kolla här:

Halva priset på GladFriStark
Ja, du läste helt rätt! Min födelsedagspresent till dig är 50% på webbkursen GladFriStark – med hälsan som hävstång. Jag fyller bara år idag, så koden gäller fram till midnatt idag (24/7-2017) Använd koden födelsedag för att få din rabatt.

Här hittar du mer information om webbkursen: GladFriStark
Här kan du se vad andra säger om webbkursen GladFriStark: GladFriStark – en överraskning
Här ser du vad andra har sagt om mig som kursledare: gott snack om Malin

Jag vet inte om jag alltid kommer att tycka om att fylla år, mina barn hävdar att jag borde tycka att det är sorgligt eftersom jag är så oändligt gammal… Men jag tycker om att fira och uppmärksamma allt coolt som har hänt under det senaste året, allt ocoolt jag har lärt mig något av och alla människor jag har fått lov att ha omkring mig om så bara för ett kort skratt, eller en stunds tankeutbyte.

Och jag tycker om att fira med ett dopp i havet som du ser på bilden. Då är jag kanske som gladast, friast och starkast?! Jag firar gärna med en löprunda innan doppet! Men allra först: kaffe på sängen… 

Gillar du att fira din födelsedag? Vad är bra med att bli äldre? Kommentera gärna nedan!

PS. du som vill gå kursen i liveformat är varmt välkommen att hänga med mig till Masegården i Dalarna i augusti. Då gör vi det tillsammans. Live! Också ett fint sätt att fira på tycker jag. Här hittar du mer information om det: GladFriStark på Masegården

PPS. Här har jag skrivit mer om att fira: Gott nytt delmål och Fira tomrummen Läs gärna!

Heja dig! (och grattis till mig?)
//Malin, numera 48 år

23 juli, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Intervallträning med julikalender

Kommer du ihåg julikalendern? Den som innehåller fler luckor än dagar i juli och som är sådär härligt hälsosam? Du kanske till och med har öppnat några av luckorna i den? Det har jag! Vilka jag har öppnat ser du på de orange bockarna på bilden här nedan och eftersom jag lovade att berätta om intervall-upplägget jag körde när jag öppnade lucka nr 16, så gör jag det. 

Jag öppnade en ny lucka i morse.
Jag sprang. Igen. Det är ju inte ovanligt alls att jag gör det, det bara blir så… Något som inte bara blir utan som jag faktiskt planerar är när jag springer intervaller. Som jag alltså gjorde i morse. Jag planerar dels för att jag ska veta vad jag ska göra när jag väl är där ute i löparspåren och inte behöva tänka (eller ta chansen att smita undan) och dels för att jag helst inte vill springa två intervallpass för tätt inpå varandra med tanke på att de kräver en del återhämtning för bästa effekt. Nu är risken för att mina intervallpass kommer för tätt inte så stor, jag springer ju oftast med njut, energi och glädje i fokus…

Precis som när det gäller back-löpning behöver inte intervall-löpning vara en näradöden-upplevelse utan du kan springa intervaller för att hitta flyt i steget och fokuserar på teknik. Ibland springer du intervaller där de första känns relativt lätta eftersom du ska hålla samma fart på alla och behöver håll igen lite. Variationen är oändlig. Du kan sätta upp dina egna intervaller såklart, allt efter tycke, smak och behov. Jag skrev en del om hur tufft/lätt och hur långt/länge du kan springa intervaller här: Kondition i vilken zon?

Dagens intervallpass:
Uppvärmning cirka tio minuter. Som du vet nu är uppvärmning alltid uppvärmning och till för att både din kropp och din knopp ska vakna till liv vara på alerten när du kör kvalitets-delen av passet. Rucka inte på din uppvärmning genom att hafsa igenom den, låt den var lugn. 

10 x 60-sekunders intervaller där jag gåvilade mellan intervallerna enligt följande: 50, 40, 30, 20, 10, 10, 20, 30, 40 och 50 sekunder. Gah! Jobbigt värre när vilan blir kortare och kortare, men… superskönt när den sedan blir längre och längre igen. Längden på intervallerna är alltså samma genom hela passet, men eftersom vilan är olika lång behöver man anpassa farten efter det. Jag körde på med jämn fart genom alla intervaller och lät därför de första tre kännas ganska lätta.

Vila 90 sekunder och kör en omgång till om du är van löpare. Jag är en van löpare… 

Nedvarvningen sedan. Idag joggade jag i ca 15 minuter för att rensa rent i de ganska stumma benen. Ja, även om jag strävade efter att hålla mig på en nivå som inte innebar max var benen rätt så trötta. Total träningstid: 56:30 varav 25 minuter upp-/nedjogg. 

OBS! Eftersom du avslutar med ganska lång återhämtning kommer du kanske känna för att köra skiten ur dig på sista intervallen. G Ö R  I N T E  D E T ! Håll dig till din plan! En sista rusning bara för att… kan kosta mer än den smakar och tvinga dig till onödigt långt återhämtning. Du vet – träning sliter en del på kroppen och du behöver återhämtning (både fysisk och mental) efter tuffa pass. 

Japp, så såg mitt intervallpass ut som jag öppnade lucka 16 i julikalender med. Har du öppnat något/några luckor? Berätta gärna i kommentarerna här nedan!

Övriga luckor jag har öppnat: 
3- besök ny restaurang/café. Ja, var på vift i Europa för ett tag sedan, så då blev det änder med nya matställen.
5 – se soluppgång/solnedgång. Soluppgångar är inte så lätta att se i Göteborg, enda gången västkusten är fel kust 😉 Passade på med solnedgångarna på semestern i Slovenien, där går ju solen ner innan jag somnar. Här hemma är det ju som det är med det härliga ljuset…
6 – fegade ur (var smart?) och körde lika många burnes som dagens datum den 1 juli. 
8 – tog löprundor i Berlin, Slovenien och Prag på semestern. Sightseeinglöpning är ett suveränt sätt att upptäcka nya ställen på!
9 – cyklade barfota i Slovenien. Nostalgi de lux! Men – asfalten var så varm att det inte var ett dugg skönt när jag väl stannade cykeln… 
10 -fyra styrkeövningar, tio repetitioner av varje under femton minuter. Så började jag gårdagen, de övningarna hittar du på instagram (@halsamermalin) och snart här på bloggen. 
11 – avsluta träningspass med dopp i havet, en luckan som jag öppnar nästan varje dag
12- styrkepass på utegym. Det gjorde jag också på semestern, då jag hittade ett som var himla coolt. Tycker annars att naturen är roligare som gym än de färdigbyggda ä även om jag verkligen förstår finessen med dem. 
13 – ha picknick! Tänker inte ens på det, men har pick nick ganska ofta eftersom jag tycke rom att vara utomhus. Och jag tycker om att äta, så… tar gärna med mig mat (i alla fall kokt ägg, som ofta är min alltiett-lösning) och drar ut på en klippa eller till skogs. 
15 – spring på en mjuk skogsstig. Jo, det gör jag ibland och jag har sprungit på mjuka skogsstigar även i juli. Älskar´t!
16 – Träna ett intervallpass. Ja, det vet du ju vid det här laget.
20 – genomför träningspass på enbart känsla. Vet du – de träningspassen är de bästa. Jag springer jätteofta på bara känsla. Inga krav, inga måsten… 
22 – lägg upp träningspass på sociala medier och inspirera andra. Ja, häng med på Instagram, så ser du att det har jag gjort. 
23 – bad naken. Kan faktiskt vara något av det allra bästa jag vet, så badar naken gör jag så ofta jag kan (utan att skrämma andra. Jag lovar!)
28 – ta en morgonpromenad och vakna med naturen. Morgonen är min bästa tid, tycker väldigt mycket om att vakna upp under en promenad eller löprunda.
29 – träna i trappor. Hatkärleken till trappor alltså… Men effektivt och bra att köra i trappor för oss som springer. Återkommer om vad, hur, varför. (Finns på instagram redan nu förstås)
32 – ta en promenad/löprunda med kompis. Ja, det är ett så fantastiskt sätt att umgås på. Hade ett underbart tillsammansspring med en vän häromdagen – den filmen vill du ute missa – kolla Instagram från i fredags (20170714)
35 – ät glass utan dåligt samvete. Ja, det ska jag definitivt göra ett separat blogginlägg om! Dels för att glass är så gott och värt att uppmärksamma, men framförallt för att det dåliga samvetet verkar finnas hos så många, när de äter något som inte ingår i en hälsodiet. Jag har inte dåligt samvete. Inte längre, men oj! det har jag haft massor av. 
38 – slå ett personligt rekord. Jag lovar – den här luckan har du öppnat utan att du vet om det. Jag slog massor med rekord den fjärde juli, då är det klubbmästerskap i Lonesome Runners. Mästerskapet går ut på att sätta någon form av personligt rekord. Alla vinner!!! Jag sprang min längsta runda i Slovenien bland annat. Min varmaste runda i år. Min längsta runda med någonsin med magen bar (enligt volanglöparprincipen)
39 – kör styrka med kroppsvikt utomhus. Ja, för mig blev den här luckan öppnad samtidigt som lucka 10 och dessförinnan så har jag kört en del core utomhus. Man kan åstadkomma så mycket med kroppen som enda motstånd/vikt.
40  ät frukost utomhus – ja, nästan nästan varje dag hela sommaren… Det är sannerligen en extra krydda att äta utomhus. 
42 – grilla något jag aldrig har grillat. Vi grillade nektarinklyftor på spett häromdagen. Wow så gott till fisken!
45 – Läs en bok du har velat läsa. Just nu läser jag Näktergalen av Kristin Hannah, en tjock roman om andra världskriget och starka kvinnor som jag har längtat efter. Gillar den massor!
47 – ta dig högt upp och kolla utsikt. Ja, sprang i Änggårdsbergen häromdagen. Sagolikt vacker plats i Göteborg med mjuka stigar, backar och vidunderlig utsikt över stan när man väl tar sig upp.
49 – stärk en svaghet. Jobbar på min rörlighet varje dag, med huksittande i femton minuter (sammanlagt) som lägsta daglig insats för mig själv. 
50 – gör tåhävningar medan du… Ja, det gör jag. Inte för att det är juli och kalender utan av gammal vana. För att jag vet att ska jag kunna springa i mina backar så behöver jag kunna trycka till. 

julikalender

Ses snart igen!
//Malin

PS. du som vill ha mer löpinspiration – häng med mig till The Runner´s Convention!

Och du – du vill inte missa min sköna blogg-kompis Clara, som också har öppnat en massa luckor i julikalendern. Kolla in hennes bravader för ännu mer inspiration här: Claras bästa juli

18 juli, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Backträning – fysiskt och mentalt stärkande

Att springa i backe behöver inte vara den där skräckupplevelsen som många tror. Det kan vara både kul, stärkande och alldeles… alldeles underbart! Även om det alltid är jobbigt. För det är det.

Vinsterna av att springa i backe är många: Du blir löpstark alldeles gratis (utan att träna styrka specifikt), du förbättrar din kondition, dina senor och ligament blir mer elastiska och du blir tuffare mentalt! 

Även jag som springer för att njuta och hålla hela livet springer i backar, dels under ett pass i skogen då det knappast går att undvika eftersom skogen har en tendens att innehålla en del backar. Men, vet du: jag gillar rena backpass! När jag går ut och kör på upp och ner och upp och ner och så vidare. Särskilt när jag har ont om tid och särskilt när jag vill ha den där skönt trötta känslan i benen. 

Tänk på din vanliga stolta hållning med blicken uppåt/framåt, sänkta axlar, skjut fram höften, korta, nästan trippande steg, lyft knäna mer än normalt och använd armarna! Tryck armbågen bakåt för att få skjuts framåt…

Du kan alltid köra backpass, både som van och ovan löpare. Men en gång/vecka räcker, för det frestar på hälsenor och underben. Och du, det räcker att gå upp för backar i början – pulsen höjs oavsett…

Ett exempel på backpass som jag gillar: 
10 minuters uppvärmningsjogg, sedan 90-80-70-60-50-40-30-20 sekunder uppför backen i jämn fart (90 och 20-sekundaren i samma fart alltså) med 45 sekunders jogg nedför mellan uppförslöpningarna. Avsluta med nedvarvningsjogg på 10-15 minuter.

Du kan självklart gå en bit nedför om du behöver för återhämtningen, men tänk på att du behöver hitta en rejält lång backe för, du kommer högre och högre upp för varje vända du springer…

Ja, det är ganska klurigt att hålla samma fart på första som sista intervallen. Första vändan upp är du ju ganska pigg och vill köra på, men gör du det är risken stor att du sabbar resten av intervallerna genom att inte orka genomföra dem med samma kvalitet. Så håll igen första vändan – jag lovar att du kommer att känna av passet mot slutet i alla fall. 

Jag gillar det här backpasset för att tiden uppför blir kortare för gång jag har sprungit uppför – det gör det lättare mentalt. Passet handlar inte om att maxa. Det handlar om kvalitet, god teknik, mental styrka och träning på tröskelnivå, utan att benen stumnar (zon 4, som du hittar mer om här: Kondition i vilken zon

Andra exempel på backpass: 

  • 5-10 vändor uppför i 30 sekunder, gång/jogg nedför
  • 2-8 vändor uppför i 90 sekunder, jogga nedför
  • 5-10 vändor uppför i 60 sekunder, gå/jogga nedför

Du kan variera det här i det oändliga, bestäm dig innan för vad du ska göra så är det lättare när du väl är igång att hålla ut…

Gillar du att springa i backe? Dela gärna i kommentarerna nedan!

Ses snart!
//Malin

PS. du har väl inte missat The Runner´s Convention som jag är en stolt arrangör av tillsammans med Salming? Då blir det löpning backar. Bland väldigt mycket annat som har med löpning att göra…

PPS. Efter uppför kommer nedför och det att springa nedför kräver också sin löpare. Inget klafsande, inga tunga steg utan tillit till dina muskler, till de trippande steget, låt armarna fladdra som de vill och – ös på!

15 juli, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

lyssna på de här poddarna!

Jag är periodare på en del saker och en av dem är podcasts. Alltså: kärleken till formatet består, men föremålen växlar om du hänger med på vad jag menar. Och det gör du ju såklart. Idag tipsar jag om de podcasts jag gillar just nu. Jag tipsar om podcasts för att jag tycker att det är ett så fenomenalt sätt att lära mig något på, att få skratta och att koppla av allt annat. Några av de podcasts jag lyssnar på handlar om hälsa, andra är hälsosamt härliga att lyssna på.

Mina fem bästa podd-tips just nu:

  • Tyngre rubriker – om veckans hälsorubriker och -trender. Duktiga podcastare som ifrågasätter veckanshälsorelaterade rubriker och uttalanden. De tar ner forskning på en nivå vi alla förstår och är snabba på heta frågor. Redan igår tog de upp kokosfett-frågan till exempel. 

 

  • Health for Wealth – om hur ni jobbar smart med hälsa på jobbet. De pratar om precis det som jag pratar om när jag pratar om hälsa på jobbet – strategier, tveksamheter med friskvårdsbidrag och så bjuder de in experter på olika hälsorelaterade områden, som professorn från GIH som berättar att vi är avståndspessimister… 

 

  • P3 dokumentär – om… allt! De gör akutdokumentärer av sådant som händer i princip när det händer (som attentatet i Stockholm i våras) och de gör avsnitt om händelser och fenomen i samhället, både då och nu, på ett både informativt och gripande sätt. Här lär jag mig mycket om både historia och nutid. Det händer (väldigt sällan) att det sänds sportdokumentärer från P3 också. Dem älskar jag! 

 

  • Sommar i P1 – jo men alltså… Det är den tiden på året nu ju. Jag gillar inte alla sändningar, men jag gillar att de finns i podformat. Då slipper jag ointressanta musikval och så kan jag hoppa över passager. Eller hela sändningar? Att det är mängder med nostalgi kopplat till sommar gör inte det hela sämre. 

 

  • Allt du velat veta – om allt möjligt. Kunskap och allmänbildning på ett lättillgängligt och ändå djupdykande sätt. Podcasten tar upp ett ämne per sändning och ämnen kan vara allt från kärnkraft till luktsinne till sömn till Palme-mordet…  Jag tycker om att förena nytta med nöje och det gör jag här! 

Jag hade kunnat fylla på den här listan, men någonstans behöver man ju dra gränsen och idag drog jag den vid fem idag. 

När jag lyssnar
En podcast är perfekt för mängder med olika tillfällen. Jag lyssnar när jag städar (det händer att jag gör det), när jag rensar i rabatten (vilket jag kanske gör för sällan), klipper gräsmattan (då passar jag på att göra utfall också, som du vet som hängde med på förra veckan passa på-träning), promenerar, kör bil, åker buss, cyklar (inte det smartaste kanske?). Ibland sätter jag på en pod som godnattsaga också, fullt medveten om att jag kommer att somna ifrån den, men det funkar så himla bra om jag har svårt att somna. Jo, jag har bett min man att läsa gonatt-saga istället, men han är inte heltänd på den idén…

Nej, jag lyssnar aldrig (nästan, nästan, nästan aldrig) på poddar när jag springer. Då är det för mycket njut att ta in och så har jag kanske de konstigaste av öron, för jag har testat driljoner lurar, men inte fått någon att sitta kvar. De där coola, stora utanpåliggande känns lite väl svettiga för en löprunda. 

När lyssnar du på podcast? Vad lyssnar du på? Tipsa gärna i kommentarerna nedan!

Ses snart!
//Malin

Förresten: du vet väl att Hälsamera-podden finns? Jag tipsade inte om den, eftersom jag inte lyssnar på den själv just nu. Jaghar lyssnat på den och hoppas såklart att du också vill göra det, den hittar du här: Hälsamera-podden Vad tror du, kommer den tillbaka? 

25 juni, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Träna ben – häng tvätt

Dags att tvätta midsommarstassen? Passa på att få in knäböj och tåhävningar! Och ett gäng upphopp däremellan… Varsågod, dagens passa på-träning passar perfekt när du ändå ska hänga tvätt. Ner och böj, upp och sträck. 

Knäböj – rak rygg, stark bål – kom djuuuupt ner så blir det rörlighetsträning för höfterna också. 

Tåhävning – stå lite mer på den där stora trampdynan bakom stortån än på den lilla bakom lilltån. Tighta till magen och lite på balansen. I dag har armarna fullt upp med att hänga tvätt och kan inte balansera åt dig. 

Sänk axlarna och andas. 

Upphoppen? De gör du på väg upp mot klädstrecket. Men du… Jag fastnade i torkvindan första hoppet, så håll bättre koll än vad jag gjorde. Du som följa mig och mina Instastories har sett hopp-äventyret, du som inte har det: ett hett tips är att där visar jag vad som händer behind the scenes, häng gärna med dit! (@halsameramalin heter jag där) 

Ner i knäböj, hopp upp, upp i tåhävning och om och om igen beroende på hur mycket kläder du hänger. En perfekt uppvärmning för grodhoppen runt stången i morgon? 

Vi ses då! Med träning du kan passa på att göra när det ändå är midsommarafton… 

//Malin

Malin Lundskog knäböj

22 juni, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

Utfall med gräsklipparen

Oftast gör jag visserligen utfall mot gräsklipparen. För att den inte startar, för att jag tycker att någon annan ska klippa gräset eller kanske helt enkelt för att jag glömmer att jag kan göra utfall med den?

Precis som resten av dagarna den här veckan är det passapå-träning som gäller och visst, du kan tycka att gräsklippning i sig är träning. Allt är relativt och du som vill passa på att träna samtidigt som du ändå ska klippa gräset: varsågod! Den här är för dig! 

Utfalls-steg
Det är ett fenomenalt sätt att träna hela kroppen på, utfalls-steg:

  • Du tränar bålstabiliteten eftersom du vill hålla höfterna helt parallella genom hela övningen.
  • Du tränar balansen eftersom du står på ett ben, vristen på ståbenet får jobba och pga förra punkten
  • Du tränar kroppshållningen eftersom du håller ryggen rak, öppnar upp bröstet och sänker axlarna + de två föregående punkterna
  • Du tränar sätesmusklerna eftersom främre benets sätesmuskler får trycka till ordentligt när du skickar det andra benet framåt och det benet som landar längst fram behöver ta emot med hjälp av sätesmuskler
  • Du tränar baksida lår tillsammans med sätesmusklerna när du håller emot på väg ner
  • Du tränar stabiliseringen i utsida höft genom att tvinga dina knän att peka åt rätt håll – låt dem inte ramla in mot mitten utan hitta en linje som gör att de snarare går i lång-/ringtå-riktningen (alltså – j´helt ärligt vet jag inte om det heter ringtå, men tror att du fattar!)
  • Du tränar framsida lår när du sträcker ut benet som nyss var främst, men är på väg att hamna längst bak. 
  • Du tränar vaderna om du gör som jag gör här, går upp på tå med det ben som nyss var längst fram

OBS! för att låta främre knät stanna ungefär i linje med dina tår och inte framför (då kan du få ont på grund av stressad knäled). 

Du som tränar regelbundet, har gått på någon form av gruppträning, varit med i något idrottande lag eller fått löpcoaching har säkert stött på utfalls-steg förut. Det fina med de utfalls-steg jag visar idag är just det där med passapå:andet. Och att du skjuter något framför dig, vilket ställer extra krav på stabiliteten och din koll på coremuskulaturen. (mer om coremuskler imorgon)

Har du inte en gräsmatta att klippa kan du självklart ta dina utfalls-steg med skottkärran, barnvagnen eller putta någon annan framför dig… Passa på när det passar liksom… Eller kom och klipp min gräsmatta – det passar alltid!

Berätta gärna när/var/hur du gör dina passapå-utfall genom att dela i kommentarerna!

Ha det så gôtt i gräset! Vi ses imorgon, då med parcore – något för sommarfesten! (nä, inte parcour, par-core!)

//Malin

PS. Du missade inte min trädkramar-träning igår va? Den hittar du här annars: Träning och kurragömma

När du ändå håller på, kolla in mina tips för beach 2017 också: Fit for beach 2017

 

19 juni, 2017 av Malin Lundskog Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 7
  • Page 8
  • Page 9
  • Page 10
  • Page 11
  • Interim pages omitted …
  • Page 129
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …
  • Bokhandelsdagar med Ugglan Bokhandel

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday