• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Dagens

Mmmmm…

Mmmmm! Som i mamma. Morsdag. Malin. Som i att njuta av rabarberpaj (härodlade rabarber) och vaniljglass (härfixad. Med äkta vaniljstång. Som i att hälsa mera. Mmmmm…

Du som äter paj med dåligt samvete; sluta med det! Stressen över att du har gjort fel val (kanske t o m syndat, som många säger när de äter nåt som inte är nån form av fiberrikt/lchf/gi/lågkalori) gör att du går upp mer i vikt än om du njuter av pajen (eller vad du nu väljer att äta).

Så: njut av dina beslut! Själv gjorde jag paj för att fira att jag är mamma till två coola killar. Och för att fira att jag har en mamma som mycket väl kan vara världens absolut bästa! Och för att jag aldrig har haft så kul på jobbet som jag har sen Malin O och jag startade Hälsa mera. Och för att det är så galet gott! Vänta nu! Det verkar som att jag borde göra fler pajer, eller hur? Eller kanske rentav njuta mer? Utan paj.

Med eller utan paj; njut! Av pajen. Av dina beslut. Av att du är du. Det! är att hälsa mera

Malin L

(Låter ju himla käckt det där med att njuta osv. Ärligt talat: jag njuter ännu mer av pajen och livet i största allmänhet efter 23 km löpning i morse, men det kändes som en helt annan historia;-))

26 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Go!

E du go eller? Som den ene kannibalen sa till den andre (ja, det här blev årets göteborgsvits förra året!). Eller: Du e la go! som Kapten Röd sjunger och många oss i den här stan har har sagt när vi tycker att den vi pratar med är lite småknäpp. Eller go som i god, snäll, generös, varm. Eller go som i riktigt äkta svensk sisu; Det är go i dej! Eller go o gla, som kexchoklad? Eller: go go go! Som i kör nu! Ge järnet! Precis som kärt barn har många namn har ett riktigt bra ord många användningsområden.

Hälsa med go idag. Sådär innerligt. Det är fredag hela dan, ta dig an dan med go, var go, var gla och dela med dig av din go. Ett härligt sätt att hälsa mera!

Malin L

 

24 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Gladast vinner!

Ja, så är det i den här stan, full av goa gubbar o käcka tjejer. Så himla härligt när jag innan knôloppet (Göteborgsvarvet med ett finare namn;-) kom fram till att min drömtid på 1:45 var det inte läge för. Vilken värme! För löpningen är helt enkelt ett sätt för mig att leva ett liv i mental och fysisk rikedom, i ett överflöd av energi! Det är ju egentligen alla de där timmarna innan ett lopp som är grejen då.

Det var inte så att jag tänkte tankarna för att slippa slita de 21 km runt Göteborg, det var ett sätt att hitta det genuina i löpningen, strunta i prestationer, resultat och personbästa – för vad spelar sånt för roll i det långa långa loppet som vi kallar livet? inte nånting egentligen. Bara en lite extra krydda!

Så – håller med vår Hälsobokarinspiratör Anneli Wester som säger ”gladast vinner”. Jag gjorde mitt bästa. I rekordvärmen som en stund på Hisingen byttes ut mot en motvind i minst kulingstyrka, åska och hagel som gjorde gôront på bara armar o ben. Men fram kom jag och väldigt väldigt många andra. Heja oss!

Hälsar vidare den här kvällen med god mat och goda vänner. Hälsa mera, du med!

Malin L

(Visst, lätt o säga att resultat är skit samma. Var ändå tvungen att kolla… Min tid var tre minuter sämre än förra året, men min placering var 500 bättre. Så det så!)

18 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Älta klart nån gång

Jepp…. sluta älta, gör nåt NU istället, av resten av resan lixom…

17 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

Stressa lugnt

Visst verkar det onödigt att uppfinna hjulet. Igen, menar jag – det är ju redan gjort liksom… Ändå gjorde vi det idag. Hälsa mera hälsade på Deloitte i Göteborg och pratade. Just det. Hälsa! Framförallt om vikten av att röra sig. Och äta bra. Och sova gott. Och balansera. Och hitta motivation till det hela. Allt fick visst plats i ett stressalugnt-hjul.

Som du vet gör stress att vi inte blir hungriga (har inte tid att äta när vi ska jaga varg eller hinna bort från björnen…). Att hålla föreläsning är himla kul. Och nervöst (=stressläge). Så jag har inte varit hungrig idag. Och är det inte nu heller, ska ut på nya föreläsaräventyr imorrn. SCA och löparmotivation handlar det om då. Måste ju äta! Nu blir jag ännu mer stressad! Måste! äta! Stressad! Måste! Ja, du fattar ju – det är lätt att hamna i en dålig spiral. Väldigt lätt om man inte är uppmärksam. Måste! Äta! Laddar för Göteborgsvarvet på lördag. Hur var det nu? Leva som man lär va? Djupa andetag, bra mat och njuta av livet?!

Malin O och jag rullar vidare. Hälsar mera!
Malin L

16 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

springa ett ärende?

Ja, varför inte? Känns som en mer relevant fråga än varför egentligen. Varför inte springa till brevlådan, affären (jo, du kan ju gå hem med maten och mjölken), bussen, jobbet, plantskolan, fiket… Vad kommer annars uttrycket "springa ett ärende" ifrån? Och visst, springa någon annans ärenden är väl OK om du verkligen springer. Då gynnar det ju dig också!

Springer ut i trädgården nu och är lite nyfiken på hur många säckar jord jag kan bära på springande fot? Vilka ärenden springer du idag? Oavsett – att springa ett ärende är att hälsa mera™.

Malin L

10 maj, 2013 av netnebulis14 Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 21
  • Page 22
  • Page 23

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • Fin artikel i Må bra om min sorts skogsbad
  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday