• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Hälsa mera

Kajkanten smart löpare

11 oktober, 2015 av netnebulis14 Leave a Comment

En helg fullknôkad med äkta löparglädje!

Spring in hösten med mig på Vrångö! Det är vackert, vrångt, kargt och kul på ön i södra Göteborgs södra skärgård och självklart står löpningen i fokus. 23-24/10 är det dags för en helg som ger mersmak för dig som vill vara en långsiktigt hållbar och glad löpare.

Bland saltstänkta stenar och vrånga kala klippor letar vi upp motivationen, hittar löparglädjen, leker fram balansen och rörligheten, brottar igång löparstyrkan och har en riktigt rolig helg tillsammans.

Största risken med helgen är att du hittar ditt drömpass och vill ha mer…

Vi utmanar både vana och ovana löpare och fokuserar på glädje, teknik och den där extra peppen!

Vi som arrangerar:
Jag, Malin som driver Hälsa mera och är en passionerad löpare och personlig tränare med många års glädjefyllt och energiskt instruerande i bagaget. Och passion för löpningen!

Håkan, som driver Kajkanten&lt där vi bor under helgen och som med sin erfarenhet från brottarlandslaget bjuder på brottarfys för löpare.

Det här ingår:
8 träningspass
1 smart workshop
bastu/badtunna och relax
dopp i havet
måltider och mellanmål
övernattning på Kajkanten
och massa härligt löparsnack!

23/10 16.00 ankomst Vrångö
24/10 18.30 avfärd Vrångö

Pris:
1545:-/person, del i 3-4bäddsrum
1745:-/person, del i dubbelrum
2045:-/person, enkelrum

ANMÄLAN och frågor: heja@halsamera.se

 

10 oktober, 2015 av netnebulis14 Leave a Comment

Nu springer jag till bokmässan!

Jag har varit ute på vift både med och utan böcker i löparryggan, men idag packar jag den full av Hälsan i fokus för framgångsrika ledare och drar hon till Bokmässan. Välkommen till monter A04:58 kl 15-15.30 idag, så kan vi prata mer om hälsa på jobbet, vems ansvaret är och hur enkelt det faktiskt kan vara att hälsa mera™, både på jobbet och hemma. Självklart ordnar jag fram ett signerat ex till grymt mässpris: 100:-

För mig är löpning en stor del av livet och något jag mår så himla bra av, både i kropp, knopp och själ. Skrivande är en minst lika stor del av mitt liv och något jag också mår så himla bra av att utöva. För det är ju så med hälsan, att den inte bara handlar om det den fysiska biten, även om det fortfarande är det de flesta av oss tänker på. Sådär i första hand i alla fall. Men hälsa är ju också att skratta, slappna av, utvecklas mentalt, umgås med de man tycker om, bra mat och massor med mod och tillit till sig själv. Tänk om vi skulle klura mer på det: vad är det JAG mår bra av? Och kanske strunta i alla quickfixar, nya dieter och vad andra tycker är normalt. För om sjukskrivningstalen ökar galet mycket och fler och fler mår psykiskt dåligt  – då blir ju det normalt… Det som är normalt är det lättare att rycka på axlarna åt och konstatera att ”det är som det är”. Fuck normal i såna fall tycker jag! Och gör det inte så krångligt för dig själv.

Mer om det kan du läsa i boken Hälsan i fokus för framgångsrika ledare, jag signerar den imorgon fredag kl 15-15.30 i Ariton förlags monter A04:58.

Kan du inte komma imorgon är du välkommen till Kvinnliga talares monter E03:10 på söndag. Jag är moderator kl 11.20, 11.50, 13.50, 14.50 och någon däremellan vill jag gärna hälsa mera™ på dig. Prata hälsa kanske? På jobbet? Eller löpning? Eller skrivande, det passar ju ganska bra i det forumet, för jag skriver gärna artiklar om hälsa på jobbet.

Hur som helst: nu springer jag till bokmässan! Ses vi inte där, så kan vi ju hänga på nätet? Jag finns på Facebook, Instagram och Twitter (länk här på sidan).
PS. Bilden? Jo, jag utnyttjade de 11 km jag hade till kund som beställde bok och sprang dit. Och hem igen. Normalt?

 

25 september, 2015 av netnebulis14 Leave a Comment

Yeay för alla framsteg!

Om man är en sån som jag, som hela tiden vill vidare. Framåt. Uppåt… Är det inte så dumt att vända sig om ibland och se vad man faktiskt har åstadkommit. Dumt att missa att man har nått högst upp i en backe som för ett tag sedan kändes omöjlig att ta sig uppför till exempel.

Oavsett om det handlar om träning, jobb, relationer eller något av allt det där du vill åstadkomma i livet så: Säg YEAY! till alla dina framsteg, för de finns där även om det inte alltid känns så.

Jag kom att tänka på det häromdagen när jag var ute och sprang och helt plötsligt befann mig på toppen av en sån där riktig mördarbacke. En backe som jag, när jag började springa i terräng, verkligen hade det jobbigt med och fasade för. Och nu… jag var uppe! På toppen! Det bästa av allt var kanske inte att jag var uppe på toppen, det har jag varit förut, utan att jag uppmärksammade att jag var på toppen. Så att jag kunde sträcka armarna i luften och säga YEAY!

YEAY! ger mersmak

Visste du att ett Yeay! ger ett träningspass bättre effekt än om yeay:et uteblir? Ännu bättre om yeay:et kombineras med armarna upp i luften, som värsta segergesten. Visste du att varje gång du uppmärksammar och firar dina framgångar, triggar du dig själv att göra om det. Igen. Och igen. Och igen. Alla måbra-hormoner vi har i kroppen som kommer igång av att du berömmer dig själv eller bara ger dig själv en klapp på axeln betyder massor, hur fånigt du än tycker att det låter. Att ha mål och delmål är bra, att uppmärksamma att du når dem är ännu bättre. Kom ihåg att varje litet steg åt rätt håll räknas. Tar du ett snedsteg räknas det också, alltid lär du dig något?!

ill du veta mer

Vill du veta mer om målsättning och motivation? Kontakta mig för en workshop eller föreläsning – jag gillar verkligen att prata om det!

 

24 augusti, 2015 av netnebulis14 Leave a Comment

STARK MAMMA – strax kursdags

Nu gör vi det igen – hjälper dig som är nybliven mamma att komma igång med träningen och bli en starkare och uthålligare mamma. Vi har en ny härlig och trygg instruktör för dig: Pernilla, som är utbildad PT, mamma och lärare med mängder av energi och glädje att bjuda på.

STARK MAMMA – lika säkert som roligt! Kursen är för dig som vill komma igång med träning efter graviditeten på ett sätt som är anpassat efter det din kropp (och knopp) har varit med om.

För fjärde säsongen leder Hälsa mera STARK MAMMA i Sisjön – träningen där du använder kroppen som redskap och successivt ökar din styrka, rörlighet och kondition. Vi håller träningsgruppen tillräckligt liten för att kunna ge dig individuell coaching och tillräckligt stor för att du ska få  energi av ett gäng andra mammor. Din baby följer tryggt med i sin vagn under hela passet, som alltid är utomhus.

Vad andra än säger: det ÄR en stor påfrestning för kroppen att vara gravid. Vi lovar att peppa dig utifrån din nivå, ingen annans. Och att bjuda på säker träning och glada skratt!

 

Var?

Sisjön

När?

torsdagar kl 10.00-11.00 med start 2015-09-03. Kursen omfattar 6 tillfällen.

Instruktör:

Pernilla Hågner: pt, mamma, lärare och med en energi och kunskap som heter duga!

Pris:

795:- för hela kursen

Anmälan

till heja@halsamera.se senast 24/8

OBS! Du drar igång träningen på en nivå du själv känner att du klarar av, vi ser gärna att du har varit på efterkontroll

13 augusti, 2015 av netnebulis14 Leave a Comment

Träning på jobbet

Det är inte många människor som får igång mig men du (Malin Lundskog) fick verkligen det och du ska ha en stor eloge för det. Jag kände alltid mig genomarbetad efter ett pass med dig. Sen tyckte jag det fantastiskt roligt att träna med en grupp med människor som man känner.
Sara Norr, träning, Stena fastigheter,
efter företagsträning varje vecka våren 2015

13 augusti, 2015 av netnebulis14 Leave a Comment

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 23
  • Page 24
  • Page 25
  • Page 26
  • Page 27
  • Interim pages omitted …
  • Page 129
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • Fin artikel i Må bra om min sorts skogsbad
  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday