Löpande tidsresenär?
Inatt ställer vi om klockorna till vintertid och hokus pokus är en timme borta? Eller kommer igen? Hur som helst: Jag ska bli en löpande tidsresenär. Ska du med?
I natt vi experimentera med tiden, då när sommartid övergår till vintertid. Om vi tar en löprunda som börjar tidigast klockan 02.01 och är tillbaka senast 02.59 så blir ju klockan strax två igen och löpningen har inte ens ägt rum? Eller har den det? Räknas det? Eller har du sprungit i onödan? Det där sista var onödigt skrivet – det är väl aldrig onödigt att springa?
Hur som helst: jag dubbar dig till tidsresenär om du hänger med på tidsresan. Sömnen får du ju igen tack vare den extra timmen … Och en natts tidsresa sabbar inte heller din sömn i det långa loppet.
Var? Där du är
När? Någon gång mellan 02.00 och 03.00 sommartid.
Hur? Löpandes, med mängder av reflexer (har du förresten sett de fina och riktigt bra från Smart in the dark?) och varför inte en pannlampa också. Ett leende skadar inte heller …
Ska du med?
heja heja dig och oavsett:
ses snart igen!
Följ mig gärna på Bloglovin´ om du vill ha fler uppdateringar från bloggen. Kanske en rapport om tidsresan till att börja med?
PS. jag är medlem i världens kanske största löparklubb Lonesomerunners – även o vi springer ensamma så är jag inte ensam om att bli en löpande tidsresenär. Inte du heller. För du hänger väl med?






Hej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.