• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Ut och njut

Så här gör jag för att få mer frihet och må ännu bättre

Så här gör jag för att få mer frihet och må ännu bättre är ett inlägg som bygger vidare på blogginlägget om vad jag vill ha med mig in i 2020. Du hittar det här om du vill ha en uppdatering innan du börjar läsa om frihet: mitt 2020 om jag ska tro mig själv

Så här gör jag för att få mer frihet och må ännu bättre, frihet, Malin Lundskog, mindset
Friheten här ute alltså! Och att kunna dansa med en fri själ i en fri kropp. Det är grejer till båten det!

Så här gör jag för att få mer frihet:

  • Skriver vad jag känner, tänker och tycker varje morgon. Det hjälper mig att göra mig fri från gnällighet och bitterhet till exempel och skapar också klarhet i vem jag är och vad jag vill och behöver. Skrivandet gör mig själsligt fri!
  • Rör på mig varje dag. Inte för att jag måste, utan för att jag vill. För att rörelsen i sig ger mig frihetsfeeling och för att cirkulationen i kroppen sätter fart på knoppen och släpper tankarna fria. Dessutom gör den dagliga motionen att jag ger min kropp världens möjlighet att vara fri att tacka ja till härligheter som innebär fysisk aktivitet, som skidåkning, vandring, löpturer.
  • Sover (hyfsat ) gott och ger mig möjligheter att orka använda både kroppen och knoppen och själen och det i sig är ju en frihet. Ordet hyfsat får vara med på ett hörn här, för även om jag ger mig själv förutsättningar till god sömn, har jag nätter då det inte funkar. Men hyfsat är tillräckligt (sover mycket bättre nu, klimakteriet och allt, än när jag var utmattad).
Naturen igen. Den gör underverk. De är underverk. Precis som vi …

Det här gör jag också för min frihet:

  • Umgås och läser för att få inputs från andra och lära mig nytt. Andra människors tankar och kunskap inspirerar till nya tankar och villighet att lära mer. Visst är det spännande att vi aldrig blir fullärda? Möjligheter liksom …
  • Gör sådant jag blir glad av och glädje i sig gynnar känslan av att vara fri. Ett gott skratt förlänger inte bara livet! Det ökar också frihetskänslan i kroppen, knoppen och själen.
  • Tillbringar massor med tid utomhus och få ofta känslan av att vara en del av en helt sanslös vacker helhet. Nu snackar vi frihet på så många nivåer att jag inte vet var jag ska börja … så jag gör inte det. Men du fattar va? Storslagenheten av att vara en del av något. Betyda något.

Varför är frihet viktigt för mig?

Den stora grejen med frihet för mig är: möjligheterna! När jag är mentalt, fysiskt och själsligt fri finns det inget som hindrar mig. Inga gamla oklarheter som ligger och skvalpar och inga framtida hinder som stoppar mig. Friheten finns här och nu och i modiga drömmar. Den bjuder på fantastiska möjligheter är egentligen inget jag får, den är något jag tar.

När jag tänker efter så är frihet kanske ett mindset? En chans att ta mitt ansvar, se valmöjligheterna och acceptera läget. Jag skulle till och med vilja säga att det är en frihet att komma till insikt om hur fri jag är att leva mitt liv som jag vill. Och att kunna göra de val som jag behöver och vill för att må bra och för att ha energin och viljan att dela med mig av mig själv.

Jag mår bra av frihet

Jag mår bra av frihet och vet att den kräver sitt ansvar. Jag vill ju inte slösa bort friheten på … ingenting? Friheten jag så himla gärna vill ha tar jag mitt ansvar för, bland annat genom punkterna ovan. Göra sådant som gör mig fri!

Så här beskriver jag frihet i blogginlägget om vad jag vill ha med mig för känslor, tankar, vanor och mindset in i 2020:

”Sprittet i mig när jag hör, känner och tänker på frihet alltså! Öppenheten att släppa in nytt i mitt liv, att släppa gammalt fritt, föränderligheten och utvecklingen. Friheten i kroppen! Och själen. För att inte tala om friheten i att tänka tankar utan ramar och att vara vid havet, känna vindarna och se vidderna!”

så här får du tummen ur, Malin Lundskog, hälsa
fritt fram för liv!

Precis som med glädjen, som jag skriver om här, blir jag alltmer övertygad om att frihet är ett mindset. Vad tror du om det?

Det fina med mindset är att det är fullt möjligt att träna. Är du sugen på att undersöka om du verkligen är fast i dina gamla vanor du inte vill ha till exempel? Då kan du det! Jag är gärna med och peppar, det är ju liksom det jag gör, he he. Bland annat i medlemsprogrammet GLAD FRi STARK. Är du inte intresserad av att skaffa dig mer fysisk, mental eller själslig frihet så är det ju inget måste. Men grejen är att det står dig fritt att välja … Och frågar du mig så är frihet på alla plan guld värt.

Ännu mera frihet:

Här kommer tidigare inlägg om frihet:

  • Frihet hänger ihop med hälsa där jag skriver mer om att frihet definitivt hänger ihop med hälsa. Jag skriver om att frihet är ett val och att jag strävar efter fysisk, mental, geografisk, tidsmässig och ekonomisk frihet.
  • Fysisk frihet är en del av livet där jag tänker till om vad jag menar med fysisk frihet. Och hur viktig det är för mig med den fysisk friheten.
  • Tre tips för mental frihet om det hälsosamma med att släppa tanken fri och vad jag gör för att lyckas skapa min mentala frihet.
  • Friheten att göra vad jag vill var jag vill är ett blogginlägg där jag berättar om när vi var skibums i Sierra Nevada, min man och jag. Jag skriver om varför jag gillar den digitala världen med möjligheterna att jobba hemifrån borta …
  • Att välja vad jag gör med min tid är fri tid där insikten om att jag faktiskt har tillräckligt med tid dimper ner.

Frihet … visst är ordet härligt? Eller kanske snarare innebörden av ordet, men ändå?

Det är fritt fram att fortsätta hänga med mig här på bloggen. Gör gärna det! Jag vill ju umgås med härliga människor för att växla upp min frihet och jag är helt säker på att du är en av alla härliga. Säg gärna hej i en kommentar. Då blir jag glad. Och fri?

Ses snart! Heja heja dig tills dess
Kram M

PS. Skrev ju i mitt förra inlägg, det om glädje, att jag skulle ta upp friheten och mitt grå hår idag. Men resan mot min naturliga färg får ta plats i helt egna inlägg. Visst har det med frihet att göra, men även med styrka. Och hållbarhet, uthållighet och klarhet. De andra orden på årets lista …


25 januari, 2020 av Malin Lundskog 10 Comments

Det bästa med 2019, en liten del av sanningen

Det bästa med 2019, en liten del av sanningen. Ja, för hela sanningen är omöjlig att förmedla i ett blogginlägg. Det är nog omöjligt att förmedla oavsett kanal eftersom det finns så många små guldkorn som gör livet bäst. Guldkorn som inte går att beskriva för någon annan, guldkorn som är helt ointressanta för någon annan än mig själv och guldkorn som jag har glömt av. Ja, så finns ju de där guldkornen som jag inte ens vill dela med mig av. En kvinna behöver ändå ha sitt privatliv ni vet.

Det bästa med 2019

Utan att behöva gräva särskilt djupt är skidäventyret med min man i våras (kommer snart en ny vår … ) en absolut höjdare 2019. Och att fylla 50! För att inte tala om det stora i att ta tjänstledigt från mitt företag (om det nu ens heter tjänstledigt i egenföretagar-sammanhang?) för att följa skrivardrömmen! En halvmara i Italien, löprundor hemma, promenader med min fyrbente kompis Brorsan, vuxna barn som kramas, vänner som ringer och vill bli ringda till, kärleksfulla sms, glada och tacksamma kunder, författarkollegor, soluppgångar och -nedångar, stormar och ösregn, sol och båtturer, tända ljus och julklappen från mamma och pappa: mormors gamla filt! Tvättad, impregnerad och så fylld med livets liv!

  • vintertid eller sommartid, havet, solnedgång, Malin Lundskog, natur, Göteborg
  • Jag skapar mitt eget kaos, hav , vågor, natur, västkusten, Malin Lundskog
  • Dela energi ger energi, umgås, vänner, Malin Lundskog
  • hälsosamma tips till mamma, mors dag, hälsa, blogg, Malin Lundskog, författare, webbkurs, umgås,

Frågar jag Instagram (följer du mig där? Gör jättegärna det!) så är det här det bästa med 2019:

d 2019, en liten del av sanningen
kallbad, vänner, min man, löpning, Brorsan (hunden, ni vet) och ut o njut i snö och vid hav
– det här är verkligen livet för mig!

Även det sämsta kan vara bäst

Jag har ju även några riktiga lågvattenmärken under året som har gått. Som missförstånd med människor jag älskar, otydliga avtal med samarbetspartners och en galet kort stubin mellan varven. I stundens hetta är det svårt att se det bästa med det sämsta, men när jag sätter ord på det och förlåter både mig och andra inblandade för det så växer det sämsta till fenomenala lärdomar. Och insikten om att det här med livet ändå … det är en process att lära av. Livet ut!

Har du några höjdpunkter från 2019 som du vill dela med dig av? Jag läser gärna om dem, för vem vet – kanske blir de inspiration för mig och andra som läser inför 2020?

Gott slut på 2019, det var ju bäst på sitt sätt!

Och ett gott nytt 2020 – det kommer också att bli bäst. På sitt sätt!

Tills vi ses igen,
heja heja dig!
Kram M

30 december, 2019 av Malin Lundskog 13 Comments

Den vackra insidan syns tydligt i bastun

Den vackra insidan syns tydligt i bastun. Där vi inte har något att gömma oss bakom utan är som vi är. Min mormor brukade säga: ”En får va som en när inte e som en ska” och när vi är som vi är, är vi ju precis som vi ska tycker jag. Håller du med?

Jag tänkte på det här när jag bastade med några av mina bästa människor och en stor drös andra härliga kvinnor idag. Bastun är ju ett av de ställen där det blir extra tydligt hur vackra vi är, när vi är som vi är! Oavsett hur många bröst vi har kvar, hur rejäla groparna i låren eller vecken på magen är, hur tunna armarna är, om benen är välrakade eller löparfötterna saknar naglar. Och så vidare … ⁠

När vi sitter där i vår nakenhet blir utsidan helt ointressant och samtalen både ärliga och härliga. I bastun ser vi inget annat än insidan och det är så fint så jag nästan gråter när jag tänker på det. (Eller nästan … Vem försöker jag lura egentligen?!) Gemenskapen i en bastu med kvinnor från olika generationer och olika delar av både stan och världen är galet livgivande!
⁠
I bastun blir det extra tydligt att det vackra kommer inifrån!
⁠

Den vackra insidan syns tydligt i bastun, Malin Lundskog, bastu, bada, kallbad, hav, Göteborg
Blötlagda skinkor, lagom till jul. Gör oss eventuellt också lite vackrare …

Funderar på om det finns någon annanstans det går att hitta bastufeelingen jag beskriver här. Kan du komma på något?

PS. Du som hänger med mig på Instagram vet att jag badar året runt. Oftast ensam och utan bastu. Det är också vackert, fast på ett helt annat sätt. Mer om kalla bad hittar du här.


22 december, 2019 av Malin Lundskog 8 Comments

Vanans makt vinner över vädrets

Vanans makt vinner över vädrets och det är bara en av alla fiffiga saker med vanor. Särskilt de goda … Vi vet ju hur bra det är att vistas ute. Njuta av naturen, motionera och träna utomhus, andas frisk luft, lyssna på lövprassel, krama träd och se vågorna rulla. Men har vi inte vanan av att vara där ute blir klivet gôrjobbigt om vädret inte bjuder upp till dans direkt. Hur mycket vi än vet om alla positiva effekter av utelek.

väder, vinter, vanor, promenad, Masesgården, Malin Lundskog
Fötterna torkar sen. Lovar!

Men när vanan sitter där! Wow för det alltså! När vanan av att vara utomhus finns där tänker vi inte ens på om det regnar, snöar, stormar, är soligt, molnigt, dimmigt eller vad det nu finns för olika väderlekar. Ja, det är som med vilken annan vanan som helst: vi kollar ut genom fönstret, tar eventuellt en titt på termometern, klär oss efter väder utan att orda om det och sticker ut. Önskar kanske ibland att vi hade tagit en tröja extra eller en tunnare vantar, men ändå. Vanans makt vinner över vädrets!

Hinder rivs av vanor

Det är innan vi har vanan inne som något blir jobbigt, vi ser hinder och målar kanske till och med fan på väggen. Hittar på att det inte är vår grej och lurar oss med att vi ska ta tag i det. Sen. Efter jul, semester, helg, födelsedag, jobböverflöd, möte, kalas och så vidare. Och. Så. Vidare.

Finns det någon vana du vill ska vinna över antingen vädret eller något annat? Berätta gärna! Mitt allra hetaste tips för att få till en vana är att börja göra. Träna! Ta små steg ofta! Vänj dig successivt! Kommer du ihåg hur jag började transportcykla och -springa så mycket som jag gör nu? Det var just genom de där små myrstegen. Läs mer om min myrstegsrevolution för tranpsortmotion här.

traillöpning efter regn, vanans makt vinner över vädrets, Malin Lundskog
Lite regn är inget hinder. Allra minst om en är från Göteborg …

Alltså: vanans makt vinner över det mesta, det här med väder är bara ett exempel. Men ett jäkligt bra sådant, eller hur? Eftersom utonjut (en av mina favorithashtaggar förresten, #utonjut ) är hur hälsosamt som helst!

Om just att komma ut är en vana du vill ha är mitt näst hetaste tips att skaffa hund. Du slipper inte undan …

Och innan du knôr in för många goda vanor i ditt liv: gör plats genom städning, som jag skrev om här

Vill du ha stöd på vägen till en vana? Läs min bok GLAD FRi STARK, eller bli medlem i programmet GLAD FRi STARK (där ingår boken …)

HEJA HEJA DIG på väg ut! Eller redan där 🙂

19 december, 2019 av Malin Lundskog 2 Comments

Konsten att vara snäll mot sig själv är okonstlat hälsosam

Konsten att vara snäll mot sig själv är okonstlat hälsosam och ger oss mer liv i livet. Sådär härligt som vi vill ha det. Eller i alla fall som jag vill ha det! Leva livet och må bra helt enkelt. Med gott samvete. Om ni är det minsta sugna på den sortens liv ni också, läs tipsen som kommer längre ner om hur enkelt det är att vara snäll mot sig själv.

Konsten att vara snäll mot sig själv är okonstlat hälsosam, Malin Lundskog, havet, självkärlek,
Säkert kort när jag är snäll mot mig själv: havet! Och den form av rörelse som jag behöver just där och då!

Det är snällt att vara snäll

Det snällt att vara snäll och frågar du mig kan vi inte vara för snälla, varken mot andra eller oss själva. Kombon av snällhet mot andra och sig själv är ju grejen med hela snällhetsgrejen tycker jag, när den ena snällheten inte sker på bekostnad av den andra. Är ni med?

När vi är snälla mot oss själva skapar vi trygghet, självrespekt, glädje, lugn, generositet, förståelse och acceptans. Vi blir också uppmärksamma på när vi mår bra och vad det är som gör att vi mår bra. Dessutom tycker vi om oss själva mer och blir sugna på att göra något åt situationer som inte får oss att må gôtt. Gôtt mos, eller hur?! Och ju mer gôtt mos i livet, desto mer vill vi ha och är villiga att ta emot. Och att ge!

Så här är du snäll mot dig själv

  •  Fråga dig själv vad du behöver vara
    • Träna självkärlek och trygghet genom att förankra i dig själv vad du verkligen behöver, vill och är. Mitt hetaste tips: börja varje dag med den frågan. Jag sätter en intention för varje dag, det ger mig trygghet och är en finfin träning inför de dagar då jag verkligen inte är på topp.
  • Rör på kroppen.
    • Oavsett om det handlar om mikropauser vid skrivbordet, transportmotion eller träningspass; rör på dig! Dels ger fysisk rörelse sköna känslor och dels är stunder i rörelse perfekta tillfällen att släppa press och bara känna.
  • Hitta ditt sätt att vara här och nu.
    • Mindfullness, meditation, promenader, löprundor, rensa i rabatten, handarbete … Tillåt dig själv att vara med dig själv utan ljud i öronen, pling i telefonen och så vidare.
  • Uppmärksamma allt du är bra på.
    • Träna din tacksamhet och din uppmärksamhet på livets och ditt goda genom att avsluta varje dag med ”dagens tre bästa”. Börja nästa dag med att få pepp av det du skrev kvällen innan.
  • Lär känna dig själv
    • Fråga dig själv vad du behöver för att må bra. Och när du behöver det … Ibland behöver vi skita i allt och frossa i TV-serier, ibland behöver vi sitta ute vid havet (i alla fall jag!) eller i skogen och inte göra något annat än att lyssna på naturens ljud, ibland behöver vi vänner omkring oss, ibland sova och mellan varven behöver vi mana på oss själva för att göra skillnad, både för oss själva och andra.
Konsten att vara snäll mot sig själv, hälsa, utonjut, träning, Malin Lundskog
lyfta stenar kan också vara snällt – tricket är att känna sig själv tillräckligt väl för att veta vad som behövs just där och då …

Konsten att vara snäll mot sig själv är okonstlat hälsosam

Som ni ser är det inte så himla konstigt, det här med att vara snäll mot sig själv. Och jag vet att ni vet. Om jag ska utgå från de kloka och nyfikna kvinnor jag träffar under både kurser, på föreläsningar och i coaching-sammanhang så är det svåra med självkärlek att släppa fram sig själv. Ge sig själv utrymme i sitt eget liv liksom. Men alltså: så värt att träna på! Både att ge och ta emot snällhet, kärlek och omsorg är så himla viktigt för att må bra!

Tänkte ni på att jag skrev att det är värt att träna på att vara självsnäll? Det innebär alltså att det går att träna upp vanan att vara snäll mot sig själv. Ju mer tränade vi är på att vara snälla mot oss själva, desto mer snällhet har vi över till vår omgivning OCH desto lättare har vi att plocka fram självkärleken när vi behöver den som allra, allra mest.

Oj oj, jag skulle nog kunna fortsätta skriva om det här i evigheters evighet, men orka läsa liksom? Bättre att du börjar träna på punkterna ovan och följer bloggen, så att du ser när nästa inlägg om snällhet, hälsa och det härliga glada, fria, starka livet kommer. Var du följer? Antingen via ditt eget wordpresskonto eller på bloglovin´

Konsten att vara snäll mot sig själv är okonstlat hälsosam, inget konstigt med det? Möjligtvis ovant …

PS. Om snällhet mot andra har jag skrivit bland annat här: Vi blir glada av att hjälpa och ge med resurser vi har

Ses snart hoppas jag.
Tills dess: HEJA DIG!
//M

12 december, 2019 av Malin Lundskog 10 Comments

Miljövänliga och klimatsmarta träningskläder

Miljövänliga och klimatsmarta träningskläder, finns det? Sedan jag berättade om miljötänket under Valtellina Wine Trail som jag sprang (och vann i några sekunder, läs mer om det här) har jag luskat redan på i alla fall några svar på frågan om hur vi som älskar att springa och träna gör för att vara så miljövänliga och klimatsmarta som möjligt. Ja, utan att springa runt nakna tänker jag, för det är kanske det mest klimatsmarta? Men … det är en helt annan historia.

Vad är klimatsmart när det gäller löparkläder?

  • Använd de kläder du har. Länge! Tvätta, lappa, laga. Jag använder mina träningskläder antingen tills de faller i bitar eller luktar så illa att jag inte kan ha dem ens när jag springer ensam. Jo, jag brukar faktiskt dela upp mina träningskläder i sådana jag kan använda bland folk och sådana som enbart funkar ute i löparspåren till skogs …
  • Sköt om de kläder du har, så håller de längre. Tvätta inte i onödan, ull kan ju räcka att vädra till exempel. (så här tvättar jag skonsamt och miljövänligt) och gör rent dina skor (rengöring av löparskor kan du läsa om här) så lever de längre de längre.
  • Kan du köpa second hand så gör det, det finns ju de som har gjort felköp och inte hunnit svettas in sina kläder till exempel. Jag sålde nyss ett par trailskor som jag hade använt ett fåtal gånger men aldrig hittat hem i …. Men generellt bland oss som tränar mycket så är second hand ingen jättehit på grund av gôrsvettigt.
  • Även om kostnaden för ett plagg blir högre: satsa på kvalitet! Det lönar sig i längden och gör de översta punkterna här lättare att följa.
  • Är plagget tillverkat av återvunnet material? Låt material cirkulera!
  • Titta efter miljömärkningar om du köper nytt. Och ja, jag vet: det är här det brukar bli jobbigt! Kolla in bilden nedan för en hint om vilka etiketter du kan leta efter på kläderna. Och: undvik fluorkarboner! Vi gör så gott vi kan, eller hur?
Miljövänliga och klimatsmarta träningskläder, Medveten Konsumtion
Tydlig bild som jag hittade hos Medveten konsumtion. Skärmdumpa och spara, så har du alltid din guide med dig?

Fluorkarboner, vad f-n är det?

Jamen, måste jag som bara vill ut och springa verkligen veta vad fluorkarbon är? Nej, kanske inte. Det räcker med att ha koll på att det inte är bra för miljön och i princip aldrig bryts ner. Bra att undvika att köpa kläder som innehåller fluorkarbon alltså.

Men för dig som ändå vill veta: fluorkarboner används som en del av impregneringen på utsidan av till exempel en jacka och dels i det som till vardags brukar kallas för andningsfunktion. Låter ju som A och O för schyssta löparkläder, både att de andas och att de är hyfsat vattenavvisande (i alla fall om du springer i Göteborg). Men det finns alternativ och jag är säker på att det kommer fler! Just nu är impregneringar som bionic finish ECO eller Sympatex mycket vänligare mot miljön.

Jag ställer frågor

Men att komma ihåg allt sånt här tycker jag är svårt. Om det inte bara är jag som tycker så, så är mitt hetaste tips att göra som jag: fråga! Fråga personalen i butiken om tillverkning, material och miljömärkning. Handlar du online kan du ju ha flourkarboner och bionic finish ECO eller Sympatex i åtanke …

Och nu vänder det!

År 2020 verkar det vara stora grejer på gång och allt fler märken har det årtalet som någon slags vändpunkt som året då de producerar mer från återvunnet material och dessutom slutar med fluorkarboner. Hoppas! Houdini är ett märke jag gillar skarpt och de har ju sedan starten haft hållbarhet som sin grej. Kolla här vad de skriver på sin site om hållbarhetsstatus 100%. Icebugs har jag inga (än?), men gillar att de kör med ”a better choice” och tillverkar skor med många hållbarhetshänsyn. Det kanske är fler av skotillverkarna som gör, men jag har inte hittat några där jag har letat. Tipsa gärna! För som sagt: allt fler företag hänger på.

Miljövänliga och klimatsmarta träningskläder
hej och hå, men med ett steg i taget fixar vi det!

Vi kan göra skillnad!

Visst är det coolt ändå, att vi kan göra skillnad! Vi kan ställa frågor till både butiker och direkt till producenter. Vi kan påverka genom att välja att låna, hyra och handla second hand och vi kan påverka genom att vara medvetna.

Jag kommer inte sluta köpa träningskläder förrän jag slutar träna, men jag okynnesshoppar inte längre (tro mig, det har jag gjort så att det räcker och blir över). Jag springer lika bra och långsamt i ett par tre år gamla tights som i ett par nya och känner jag mig inte snygg i mina gamla handlar det mer om mitt mindset än om tightsen … Det är inte så tråkigt som jag själv hade tyckt att det lät för sådär tio år sedan med miljövänliga och klimatsmarta träningskläder. Det är snarare befriande! Mindre tid till shopping, mer tid till löpning!

Att hitta rätt i miljödjungeln

Jag började min jakt på vad som är miljövänliga och klimatsmarta träningskläder hos Jonna på föreningen Medveten Konsumtion. Föreningen verkar för ökad kunskap om konsumtionens effekter på dels miljön och dels dem som arbetar inom produktion av det vi konsumerar. Bara att hitta den föreningen gjorde mig glad, så klurigt tycker jag det är att veta vad som är bäst ur miljöhänseende. Men jag gör mitt bästa och anar att det går utan att krångla till det. Precis som allt annat hälsosamt gör!

Jag hoppas att det här i alla fall en liten hjälp på traven för dig som medveten miljövänlig och klimatsmart tränande konsument! Lägg gärna en glad kommentar om du gillar (eller en grinig om du ogillar?)

Ses snart igen, för mer hållbar glädje, frihet och styrka!

HEJA DIG SÅ LÄNGE!
//M

20 november, 2019 av Malin Lundskog 9 Comments

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 29
  • Page 30
  • Page 31
  • Page 32
  • Page 33
  • Interim pages omitted …
  • Page 37
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • Fin artikel i Må bra om min sorts skogsbad
  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday