• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

Ut och njut

BH som håller om både bröst och miljö

BH som håller om både bröst och miljö är ett blogginlägg som innehåller annonslänkar för Pierre Robert SE

Som ni vet så är mitt hetaste tips för miljöhänsyn när det gäller träningskläder att inte köpa några (läs mer om det här: Miljövänliga och klimatsmarta träningskläder). Men ibland måste även jag. Min absoluta favorit-BH för löpning och annan skumpande träning är Pierre Roberts Medium support. Jag har inte testat deras high support, men har hört mig för bland vänner och en av mina storbystade kompisar säger att den är superskön. Och håller utan att skava!

sport-bh - mina favoriter, Pierre Robert, rygg, Malin Lundskog

Mina medium support-BH:ar är mjuka, följsamma och skaver inte ens när jag har använt dem som badkläder och småjoggar hem efter ett dopp. Men nu testar jag Pierre Roberts sport BH:n light support för fösta gången. Wow! Funkar perfekt för mig under promenader, pilatesträning och … som vanlig BH. Orka med obekväma byglar liksom?! Särskilt nu i corona-tider när jag skrotar runt på hemmakontoret i träningskläder mest hela tiden. Kör jag inte utan BH, så är det här definitivt en ny favorit. Och vet ni, den är inte bara skön. Dels är den snygg (kolla ryggen!) OCH dels är den delvis tillverkad i återvunnen polyester. Heja!

BH som håller om både bröst och miljö, Pierre Robert, miljö, hållbar
Bildtack till Pierre Robert SE

Och trosor. Och storlekar.

Huvudsaken är att man är ren och fin inunder, som mormor brukade säga. Jag kanske inte håller helt med henne där, men ska man ändå köpa nya trosor kan de ju lika gärna matcha BH:n. Eller hur? Jag har Pierre Roberts träningstrosor Invisble Sport och de går lika bra de att använda även utanför träningssammanhang. Ännu mer återvunnet i dem, den här gången polyamid (läs mer om skillnaden polyester/polyamid här) Heja heja?

Storleksval? Ja, det där är ju lite av en smaksak, hur man vill att en BH ska sitta. Jag gillar tight! Särskilt när jag springer. Jag har strl 70C på en vanlig BH och här kör jag med small – något att utgå ifrån hoppas jag. När det gäller trosorna så är jag normalt en M(/L) och kör här med S.

Här hittar du direkt in på BH-avdelningen.

Det fina med länkarna här ovan är att du inte bara kan handla smidigt utan att du också hjälper mig. Jag får nämligen en kick back för varje köp som görs via länken. Och nä, det kostar självklart inte dig något extra! Men tack på förhand för att du visar din uppskattning av det jag skriver om genom att använda min länk.

PS. Jag tänker med hållbarhet som med hälsa: varje litet steg räknas! Det kanske finns bh:ar som produceras med ännu mer hållbarhet, men kombon av komfort, klimat och kvinnoboost i en produkt – den smäller rätt högt! Och jag tvättar ju polyester/polyamider i min guppypåse, för att undvika att mikroplasterna tar sig ut där de inte hör hemma. Här kan du läsa mer om tvättpåsen och varför jag använder ättika när jag tvättar.

Ses snart igen, med eller utan BH?
Alltid med hållbar hälsa!
Tills dess: HEJA HEJA DIG!
Kram M

13 maj, 2020 av Malin Lundskog 4 Comments

Coronamilen och nya upptäckter i närområdet

Coronamilen, ett virtuellt lopp som pågår 2-10 maj 2020. Precis som alla andra lopp för välgörande ändamål är det en löprunda vi önskar att vi inte hade behövt ta. Men. Nu är läget som det är med coronapandemin och förutom att hålla avstånd och tvätta händerna som sjutton (återkommer snart om handtvätt, tvålar och uttorkning här på bloggen!), så bidrar jag inte direkt med något för att hjälpa till. Men idag har jag sprungit! En mil i ett virtuellt lopp för Radiohjälpens insatser till riskgrupper under pandemin. Jag menar … springa hade jag gjort ändå idag. Och det här fick mig att upptäcka nya platser i mina nya hemtrakter. Är inte ett dugg tacksam över att vi befinner oss i en kris, men krisen medför onekligen sådant som jag är tacksam över. Som nya upptäckter i mina hemtrakter.

coronamilen, utsikt, hav, Västkusten, Malin Lundskog, löpning
utsikt när jag sprang över från Hälsö till Öckerö

Mer om loppet här

Jag tog färjan till starten

I morse tog jag färjan från Källö-Knippla, ön jag bor på sedan en månad tillbaka, till Burö och gjorde Coronamilen till ett ö till ö-lopp. Sightseeinglöpning funkar även hemma och jag är faktiskt säker på att jag hade hittat nya skatter även i min gamla hemtrakter om jag hade gett mig själv chansen. Men hur ofta gör man det i sitt närområde egentligen?

Hur som: Klockan 08.10 lade färjan till och jag växlade upp från gång till spring. Det enda jag visste var att jag skulle springa 10 kilometer och att jag hade en färja att passa tillbaka till Knippla. Så jag gav mig ut på upptäcktsresa. Sprang en sväng på motionsslingan och fortsatte sedan in på Hälsö mellan husen. Jamen ni vet, sådär supersomrigt med trångt mellan eternit- och trähusen, vita låga trästaket och återvändsgator när man minst anar det.

Ö till ö

coronamilen, löpning, sko, klippor, Malin Lundskog
stigar, klippor, berg, stränder, skogar, asfalt … fick allt på en enda mil

Jag hittade en smal stig som ledde mig vidare till hamnen på Hälsö och till en badplats som såg perfekt ut att kitesurfa ifrån (kitesurfandet ingår i en eventuell plan den här sommaren). Efter några kilometers irrande på Hälsö drog jag vidare till nästa ö: Öckerö. Där upptäckte jag ett fantastiskt fint skogsområde. Eller skog och skog. Jag vet inte. Men mängder med blommande buskar och tallar. Och stigar som korsade varandra, så irrandet tog helt nya former … Dit återvänder jag gärna med Brorsan, som inte sprang med mig idag.

Hejarklacken gör loppet

Någonstans i den skogen kom de första hejaropen via RaceONE (appen jag visade mitt deltagande i loppet genom) och ärligt talat: jag älskar att springa. Jag älskar att springa ensam. Det enda som brukar få mig att springa lopp är hejarklacken, så hejaropen därifrån fick mitt leende att växa. Kommer du ihåg mitt förra Göteborgsvarv förresten? Där jag vann en high five-tävling för att jag älskar fenomenet hejarklack!

När jag vände tillbaka mot Burö färjeläge igen tog jag en backig omväg och upptäckte en finfin utsiktsplats innan jag tog mig mot den högra punkten på mitt race. En ännu finare utsiktsplats.

Jag som älskar njutet i springet och gärna springer både långt och länge (ibland mixar jag länge med kort också) brukar inte vara noga med hur många kilometer jag springer. Eller hur länge jag är ute, bara det känns gôtt i både kropp, knopp och själ. Men idag var det ju en mil som gällde för att gå i mål och få medalj. När högsta punkten var nådd och färjan strax skulle gå hade jag 400 meter kvar av loppet och som ni vet har nöden ingen lag. Trappan på färjan hjälpte mig i mål. Upp och ner upp och ner upp och ner osv … Om medpassagerarna undrade? Har ingen aning, det var ingen som frågade, he he.

coronamilen, färja, trappa, Malin Lundskog, Källö-Knippla, löpning
här sprang jag upp och ner de sista hundratalet metrarna …

Nya upptäckter om öarna.

Herregud vad kul det var att springa runt mellan öarna och upptäcka nya platser. Sightseeinglöpning på hemmaplan är ju världens bästa hemester-tips! Ta det och slit det gärna med hälsan! Berätta om dina upptäckter, det är ju gôrkul om vi kan hjälpa varandra att upptäcka nya sätt att se på det gamla vanliga …

Och det var gôrkul att springa idag. Och fint att känna att jag inte bara gjorde nytta för mig själv utan att mina 10 km under fötterna också gör nytta för andra. Tack för det Coronamilen!

coronamilen, Malin Lundskog, sightseeinglöpning, Öckerö, Källö-Knippla, löpning
svalkar mig i vinden efter målgången ombord på färjan hem

Och tack för hejaropen på Instagram! I de här tiderna när vi gör det vi kan för att hitta ett nytt normal i livet, inte ställa in utan ställa om, då är det ju himla fint att gå i mål i ett virtuellt lopp och upptäcka att Instagram är fullt av hejarop.

Jag fortsätter att springa för njutet i livet, för lugnet, energin och glädje. För friheten och styrkan och för närheten till naturen. För hållbarheten. Och jag är helt säker på att det här med sightseeing i närområdet funkar lika bra gåendes. Eller cyklandes. Vad tror du? Är det något du kommer att testa?

Oavsett så hoppas jag att du vet att jag hejar på dig. Massor!

Vi ses snart igen,
kram M

10 maj, 2020 av Malin Lundskog 3 Comments

Morgonpromenaden och den existentiella hälsan!

Morgonpromenaden och den existentiella hälsan hänger så himla tydligt ihop. Okej, det mesta hänger ihop med det mesta, men i morse pratade jag med Annika Andebark under vår gemensamma morgonpromenad på Instagram om just det här med existentiell hälsa och naturen. Om de långsamma promenaderna och extra mycket om den delen av den existentiella hälsan som kallas förundran. Missar du det är du välkommen tillbaka nästa torsdag, då pratar vi vidare om förundran. En av mina favoriter när det kommer till hälsa och som jag har skrivit om här bland annat.

morgonpromenaden och den existentiella hälsan, Knippla, öliv, havet, Bohuslän, Malin Lundskog
Efter vår gemensamma promenad satt jag och förundrades en stund.
Bland annat över den oerhörda lyxen att just jag bor just här …

Den existentiella hälsans värde

Visste ni att WHO:s definition av hälsa inkluderar även den existentiella hälsan? WHO, världshälsoorganisationen, genomförde en pilotstudie 2002 där man upptäckte att människor som ingår i ett sammanhang och som känner en mening med sitt sammanhang mår bättre. De inte bara uppskattar sitt mående som bättre och sin livskvalitet som högre utan det visar sig rent faktiskt i blodtryckmätningar också. Visst är det coolt?

Vi som upplever att vi har ett syfte i livet och lever enligt våra värderingar mår bättre. Vi känner dessutom hopp om en ljus framtid och det är grejer för hälsan det! Kolla här:

Men, vad är existentiell hälsa?

Den definiton som dyker upp i princip överallt är:

”Existentiell hälsa är de sammantagna processerna av grundläggande tankar, handlingar och känslor när människor förhåller sig til livets olika situationer i relation till sig själv, sitt sammanhang och sina personliga uppfattningar.” (Kostenius, C. & Melder, C. )

I WHO:s definition av existentiell hälsa ingår följande:

  • Andlig kontakt – känna kontakt med något större som ger trygghet och tillförsikt. Behöver inte ha med religion att göra.
  • Mening/syfte med livet – vad är meningen med att just jag lever?
  • Förundran – wow:et i livet. Aaaah:et. Inspiration och tacksamhet.
  • Helhet – tankar, känslor, kroppen, knoppen och hela härligheten hänger ihop.
  • Andlig styrka – ha strategier för att komma igenom svåra stunder och känna glädje i och till livet.
  • Harmoni/inre frid – vara tillfreds med sig själv och känna ett lugn på insidan.
  • Hoppfullhet/optimism – hoppas och tro på en ljusnande framtid även när livet är tungt och tufft.
  • Personlig tro – som ger en styrka i vardagen och hjälper en att njuta av livet. Nope, behöver inte heller vara religiöst.

Tänker du på det här när någon frågar hur du mår? Efter min utmattningsdepression började jag med det och snacka befriande! Jag vill bjuda in till fler möjligheter för den existentiella hälsan att växa. Den fyller verkligen tomrum! Och den är så värd att träna på. För ja, det går att träna upp din förmåga att må gôtt enligt de här parametrarna också.

Hälsa bortom distanser, tider och kilon …

Jag vet att jag har sagt det förr, men jag tjôtar vidare: hälsa är inte siffror på vågen, tider i löparspåren eller kilon på hanteln. Hälsa är en helhet och i den helheten får det stora plats. Och det lilla. Tacksamhet. Hopp. Och samtal. Rörelsglädje och sömn. Och mycket mer. Finns liksom ingen hejd på´t! Det finns inte heller någon hejd på hur mycket vi kan göra åt vår hälsa genom att reflektera och stilla oss. Tänka till på vad vi tänker. Och tycker. Lyssna inåt. Och utåt. på det där stora.

Och helt ärligt: vilken tid är bättre lämpad för reflektion, långa tankar och långsamma promenader än nu? När hela världen är upp och ner. Du som har hängt med mig tidigare vet att jag skriver varje morgon, som ett sätt att reflektera och skapa klarhet, jag går och/eller springer utan lurar i öronen för att hinna tänka klart mina tankar och jag stillar mig (ibland i meditation, ibland genom att tomglo).

morgonpromenaden och den existentiella hälsan, trift, Knippla, öliv, Malin Lundskog
Att se hur den rosa triften blir mer färgstark från den ena dagen till den andra. Wow säger jag!

Det här gör vi i mitt medlemsprogram

I medlemsprogrammet GLAD FRi STARK är den existentiella delen av hälsan en lika viktig del som fysisk träning, återhämtning, kost och att umgås. Jag är så himla tacksam över att våga dela med mig av även det som det inte finns några rätt och fel kring. Av det som är känslor och ungefär hur individuellt som helst. Men ni ska veta att de samtalen, där det inte finns facit utan enbart en fenomenal gemenskap, de är guld värda för att må bra. Det är i de vi upptäcker att vi aldrig någonsin är ensamma om våra tankar och känslor. Och att det är fullständigt i sin ordning att inte veta …

Så, hur är läget? Dags att hänföras lite, tro en del och känna inre frid? Dela gärna med dig av dina tankar kring det här. För den existentiella hälsan hänger ju ihop med annat än morgonpromenaden, men det var där det började just idag. För mig.

Och: Jag kommer att fortsätta skriva om det här på bloggen, prata om det på morgonpromenaderna med Annika och självklart: fortsätta på spåret i medlemsprogrammet.

Vi ses snart igen tycker jag! Tills dess:
HEJA DIG!
Kram M (ja, men självklart: på avstånd och med nytvättade händer)

Fler inlägg om existentiell hälsa och våra morgonpromenader:
Meningen med livet
Varför är helheten en hälsofaktor?
Hopp och optimism, därför är det viktigt för hälsan
Såhär hittar jag harmoni och inre frid
Andlig styrka är en hälsosam strategi

30 april, 2020 av Malin Lundskog 14 Comments

Morgonpromenad tillsammans på Instagram

Morgonpromenad tillsammans, fast på helt olika ställen? Ja, varför inte? Förändringarnas tid är ju här, så Annika Andebark och jag testade en gemensam morgonpromenad på Instagram. Hon i Skåne och jag på Knippla. Vi hade det så mysigt och alla de som följde med oss verkade också tycka att det var härligt, så … vi gör det igen!

Knippla, Bohuslän, spegelblankt, smegewörn, hållbar hälsa, Malin Lundskog
Så här såg det ut när jag promenerade med Annika. Häng med så får du se hur det ser ut på nästa gång för är det något som vi VET förändras är det vädret …

Vi går tillsammans

Vi är två sanna utonjutare, både Annika och jag, så för oss är det inga konstigheter att ta en morgonpromenad. Men HEY! Jag vet att det inte är lika easy peasy för alla. Sällskap kan vara ett sätt att dra komma ut på för dig som tycker att det är motigt. Och du som traskar iväg varje dag utan motstånd, du kanske också vill ha sällskap? Så, vi går tillsammans! Torsdagar kl 8 på morgonen kör vi. Tills vidare …

Häng med mig på Instagram så tar vi varandra i handen och pratar om alla finesser med promenader, med frisk luft, med rörelse framåt, med att röra på kroppen, med långsamt, med samma runda varje dag, med att upptäcka nya rundor och så vidare. Och. Så. Vidare. För även om en promenad är en promenad så har den mängder med olika effekter och mängder med olika känslor och utseende. Och allt i hälsans tecken. Den hållbara hälsan!

Så här skrev Annika om vår promenad, ett inlägg där hon dessutom ger mumsiga picknick-tips för dig som vill ha picknick. Och så här har jag skrivit om vanans makt, som kan ge en extra kick i rumpan?

morgonpromenad tillsammans, s, Knippla, Bohuslän, västkusten, instalive, Malin Lundskog, havet
Om jag gillar att promenera? I sol? Vid havet? Gissa tre gånger …

Hur mycket förändringarnas vindar än blåser just nu, så är en promenad fortfarande ett upprepande av den ena foten framför den andra. Inga konstigheter liksom, men tillräckligt viktigt för att få en egen dag. Promenadens dag. Den dagen firas idag, men … vi kan väl fira den varje dag. Och tillsammans på torsdagar kl 8. Ska du med?

Vi ses igen. Snart. Oavsett hoppas jag!
Tills dess: HEJA DIG!
Kram (på avstånd och med nytvättade händer)
M

26 april, 2020 av Malin Lundskog 2 Comments

Earth Day 2020, hurra för jorden. Och för oss?

Earth day 2020. Hurra för jorden. Och för oss? Jordens dag liksom, borde inte varje dag vara det? Behöver vi ha en särskild dag för att fira? Nja, kanske inte. Men däremot är det inte fel att ha en särskild dag för att uppmärksamma jorden. Naturen. Livet här. Så att vi verkligen fattar dess storhet. Att vi inte klarar oss utan den. (Ganska så tvärsäker på att jorden klarar sig fenomenalt bra utan oss däremot … )

earth day 202, hurra för jorden. Och för oss? earth day, Malin Lundskog, hållbar, hållbar livsstil, miljö, miljövänlig, klimat, t-shirt

Hurra för jorden!

Har du tänkt på hur mycket vår hälsa och naturen hänger ihop? Alltså, min hälsofilosofi handlar om hållbarhet – hållbarhet för både jorden, miljön, naturen och för oss. Jäklar vilken synk det finns här alltså! Och ju mer vi är ute i naturen desto mer uppskattar vi den. Och det vi uppskattar är vi rädda om, eller hur?!

Jag menar, bara en sån sak som att springa i solnedgången vid havet. Det är ju njut de lux det. För både kroppen och knoppen och själen. Och det enda vi lämnar efter oss är fotspår … Särskilt om vi har tänkt igenom de kläder vi har på oss (som tillverkning och ålder till exempel) och hur vi tvättar dem (läs här om miljövänliga sätt att ta hand om dina träningskläder).

solnedgång, Knippla, ö-liv, islandlife, Earth Day 2020, sunset
det finns solnedgångar. och så finns det solnedgångar … What´s not to vilja värna om?

Och badet efteråt! Njutet, renheten, hårfixet (i alla fall för oss som badar i saltvatten). Inga andra spår än ringar på vattnet ju! I alla fall inte om vi tänker till när det gäller tvål och schampo (läs mer här).

Och transportmotion! Picknickar (med närodlat och säsongsvarierad innehåll)! Skogsduschar! Lyfta stockar och stenar! Glida runt i skidspår! Sitta på en stubbe och glo! Gräva i jorden (plantera bi- och fjärilsgynnande växter till exempel)!

Så ja, jag säger HIPP HIPP HURRA för Jorden! Sååå värd att fira. Att uppmärksamma. Att värna om. Inte bra för dess egen skull, för som sagt var: Jag tror att Jorden klarar sig. Det är vi som inte kan leva när djurarter dör ut, haven fylls av plast, luften blir syrefattig. Och så vidare.

Det här är Earth Day:

Earth Day skapade för 50 år sedan (värsta jubiléet alltså!) på initiativ av en senator i Wisconsin, Gaylord Nelson för att uppmärksamma vår inverkan på jordens resurser och andra levande varelser. Earthday Network driver arbetet vidare och samlar ihop mängder med olika initiativ från hela världen. Kolla in den sidan, massa inspiration för dig som tycker att Jorden är värd att må bra.

Temat för Earth Day 2020 är Climate action. Bra tema om du frågar mig, eftersom det är action som behövs för att vi ska förändra något. Tankar, planer och dåliga samveten leder inte jättelångt, det vet vi. Det gäller ju vilken vana som helst.

Och precis som när det gäller vilken vana som helst: nu är den perfekta tidpunkten att ta action! Det spelar ingen roll om du läser det här någon annan dag än på självaste Earth Day. Idag är en helt perfekt dag att göra det du kan. Och vill. Frågan är: vad vill du?

Heta tips för hälsosam klimataction:

  • Plocka skräp. Särskilt plast. Särskilt vid vattendrag. Läs mer om att plocka skräp här
  • Välj lokalproducerad och säsongsvarierad mat. Jordgubbar är ännu godare när vi har fått längta efter dem en hel vinter!
  • Transportmotionera.
  • Res långsamt. Alltså, skippa flyg (easy peasy just nu med tanke på corona, men sen … ) Det gör inte bara klimatet gott. Det gör något med oss, när vi hänger med i svängarna och själva resan blir målet. Och mödan värd.
  • Köp begagnat om du måste köpa. Kolla material och produktion på ny-producerat.
  • Var ute i naturen! Det gör dig gott och då gör du naturen gott. Lovar!
  • Inspirera din omgivning till alla enkla små steg vi kan ta, för du vet väl vad mormor sa? Många bäckar små …
  • Stilla dig. Här och nu är ingen klyscha – det är hälsosamt som sjutton, för både dig och miljön.

Hurra för oss!

För nu blir det action av väl? Vilken av punkterna ovan är du redan på hugget med? Vilka punkter vill du lägga till? Berätta gärna, för det här är ingen fullständig lista alls. Det är bara början … Tillsammans kan vi göra massor och att ändra några smågrejer i livet kan vara värt det. Eller hur? Det betyder inte att vi ställer in livet. Det betyder bara att vi ställer om. Till det bättre …

t, hundpromenad, earth day, gamla kläder, springer spaniel
Apropå att inte köpa nytt.: Min jacka/skjorta/bussarong (?) hittade jag när vi flyttade ut till Knippla för tre veckor sedan. Den har legat i en garderob i vårt gamla hus. Dessförinnan i huset vi hade innan det. Och dessförinnan … i mitt föräldrahem. Jag fick den när jag var typ 12-13 år … Nu jäklar ska den luftas!

Ses snart igen. Tills dess: heja dig!
Och hurra för oss!
Kram M

22 april, 2020 av Malin Lundskog 3 Comments

När det enkla är enkelt, då är det lätt att leva!

När det enkla är enkelt … herrenaddå vad härligt det är då. Livet! När jag inte krånglar till det utan sansar mig och inser att det här! Just det här vi har. Det vi är. Det är precis som det ska vara. Vi har allt! Och vi är allt!

Med corona-krisen som filter

Ju mer livet med corona-krisen som filter fortsätter, med presenter som tid till reflektion och drömmar och stöldgods som fysisk närhet till barn, föräldrar och vänner, desto mer övertygad är jag om enkelhetens komplexitet. Och nödvändighet! Om hur allt det där jag har sagt om att easy does it och less is more, det … är ju grejen! Så skönt att inse att så som jag ville leva livet pre corona är precis så jag lever under corona. Just nu ser jag inte någon annan längtan post corona heller. Förutom den där fysiska närheten med alla jag tycker så sanslöst mycket om förstås.

Det här är enkelt för mig

Vad menar jag med enkelt då? Mina tankar om det är ett liv med mängder av frisk luft, massa hav i sikte, en hel del fysisk aktivitet utan press och prestation, stillhet och uthållighet att tänka långa tankar. Skriva av hjärtats lust och skapa av kreativ glädje. Bada. Och vara tillfreds med det som är. Med de som är. Och med mig själv. Ingen jämförelse, ingen avund, ingen ånger. Bara glädje, frihet och inspiration. När det enkla är så enkelt, då är det lätt att leva.

Och vet ni?! Jag är där! Just nu är jag där. Tack ska jag ha som ger mig det jag behöver för att inse det. Som skriver varje morgon för att skaffa klarhet över vad det är jag vill och behöver, som är villig att möta även mina ocharmiga sidor för att luska reda på vad de vill säga mig, som har jobbat mig till ett mindset som är kärleksfullt mot mig själv, som har tränat på att skaffa vanor som gör att jag njuter av träning och motion och som har flyttat till en ö … Här är det hur lätt som helst att leva enkelt.

Njuter när det pågår

Men HEY! Jag vet. Bara för att jag är här just nu, sanslöst tacksam över livet jag lever och de vanor jag har betyder inte det att det varar för evigt. Men jag tar tillfället i akt och njuter med god aptit. På livet. Enkelheten. Och viljan att upptäcka mer! Och det är därför jag missionerar vidare om att den hållbara hälsan, den börjar med att känna och älska sig själv. Med tacksamhet över det som är.

Det är också därför jag vidareutvecklar mig själv. Så att jag kan fortsätta att ge. Mer. Till fler. Fler som vill njuta av livet, av enkelheten, av goda vanor, ett gott mindset och ett gott samvete. Idag börjar jag som elev i ett program i Byron Katies The Work-anda. För att landa ännu mer i tacksamhet över det som är. Det jag har. Den jag är. Och för att kunna sprida vidare.

No more krångel goddammit! Då är det lätt att leva. Då gör det inte så mycket att inlägget som jag hade tänkt skulle handla om det enkla med att ta med sig en vegoburgare ut, leta upp en grill och … hokus pokus så är middagen klar blev något helt annat. Eller?

när det enkla är enkelt, då är det lätt att leva, Malin Lundskog, grilla, havet, Knippla, öliv, Beyond burger, hälsa, hållbar
som sagt: njuter med god aptit …

Ses snart igen hoppas jag!
Tills dess: HEJA HEJA DIG!
Kram på avstånd och med nytvättade händer
//M

ps. gärna en tummen upp om du gillar det jag skriver. Så att jag vet att jag är på rätt väg. Och du, berätta gärna vad du tänker om ett enkelt liv och hur lätt det är …

19 april, 2020 av Malin Lundskog 3 Comments

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 27
  • Page 28
  • Page 29
  • Page 30
  • Page 31
  • Interim pages omitted …
  • Page 37
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • Fin artikel i Må bra om min sorts skogsbad
  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday