• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
glad fri stark är medlemsprogrammet för dig, Malin Lundskog, hälsa

Malin Lundskog

författarskap och livsglädje

  • Tjänster
  • Aktuellt
  • Skryt och kul
  • Bloggen
  • Poddar
  • Kontakt

utonjut

Sommar, svett, salta bad. Och skav på insidan låren …

Sommar, svett, salta bad. Och skav på insidan låren … så värt det! Som du vet springer jag både ofta och gärna och för några år sedan (fatta alla år jag har missat detta!!!) vågade jag mig på att springa i splitshorts. Vilken frihet det är!

Sommar, svett, salta bad. Och skav på insidan låren ... Malin Lundskog, löparglädje,
Imor jagse lutade mig tillbaka mot en sjöbod … inget skav innan doppet i alla fall!

Den fysiska friheten av att min hud får möta sommarluften och den mentala friheten av att ha släppt tankar och känslor om vad andra ska tycka. Eller om det är okej för någon i min ålder? Herregud, sådana onödiga påhitt att låta tron på vad andra tycker och tänker bestämma. Istället för att ta reda på vad jag själv tycker och tänker. Och känner. Mer om det kan du läsa här: Volanglöpning

Sommar, svett, salta bad. Och skav på insidan låren …

Ja, som sagt: frihet på alla plan. Förutom på insidan lår! Det är sällan (kanske aldrig?) som jag springer under sommaren utan att bada. Och när jag badar väljer jag nio gånger av tio havet framför sjön. När det gäller lårskavet är badande ingen höjdare. Särskilt inte havsdoppen. I alla fall inte om jag, som jag brukar, sätter på mig samma löparkläder och springer vidare hemåt igen. För att åstadkomma det där gapet mellan insidorna av låren som vi ser på retuscherade bilder – det kommer inte att hända!

Blött och salt är en fenomenal kombo för att utveckla skavsår som svider. Men ändå: sååååå värt! Tycker jag alltså … Vill du springa i splits och i möjligaste mån undvika skavsår mellan låren? Kolla in de här tipsen, för jag har trots allt sådana. Även om det är värt skavet, så är det inte jätteskönt nästa gång jag ska ut o springa. Och bada …

Tips för att undvika skavsår mellan låren

  • strunta i att bada (inget alternativ för mig)
  • smörj in med kokosolja innan du springer iväg (alltså … det här funkar, men det är kladdigt)
  • ha med handduk och torka ordentligt (riktigt ordentligt!)
  • spring ofta i splits (min hud har vant sig verkar det som och nej, jag har inte hårda valkar på benen)
  • styrketräna benen (ju mer muskler, desto mindre friktion/skak och daller – har inte styrketränat så mycket, dallrar mer men kör stenhårt på ”spring ofta-punkten istället)
Sommar, svett, salta bad. Och skav på insidan låren ... Bada, tips, Malin Lundskog, sjö, utonjut
Super med en riktig lättviktshandduk! Den här är från Sea to summit, haft i ungefär hur många år som helst och den suger upp både salt och sött vatten hur bra som helst!

Ja, så gör jag! Kom att tänka på det i morse när Brorsan och jag sprang en njutit morgonmil med ett dopp för mig och en hel drös längs vägen för honom. Sommaren är härlig! Att svettas av spring är lyxigt som tusan. Att bada är ju … bäst? Och det där skavet då. Kan det vara därför jag tänkte på det idag. För att jag inte kände det?

friheten en fredag …

Splits eller inte: hoppas att du njuter av sommar, svett och salta bad!

Heja heja!
Kram M

19 juli, 2019 av Malin Lundskog 14 Comments

Den sommarjobbande entreprenören drivs av lust.

Den sommarjobbande entreprenören, det är jag det. Och jag älskar det! Jag styr och ställer med dagarna som jag vill, så jag kan låta både lusten och solen styra när och hur och var jag jobbar. Fantastiskt på alla möjliga sätt!

den sommarjobbande entreprenören, Malin Lundskog
små pauser när andan (oh solen) faller på …

Jobbar med tom kalender

Jag har ju skrivit förut om min lust till action (läs kan vi inte bara ta det lugnt här) och jobbar massor med att ge mig själv lugn. Jag har också en stor lust till mitt jobb. Ibland lite för stor … Redan i juni okejade jag inför mig själv att den här sommaren är det lusten som styr jobbet. Jag har lagt till solen också i efterhand. Ja, kunde väl ha gjort det redan från början eftersom jag vet att jag är ett utomhusfreak och ännu mer så när solen strålar. Men men, reflektion och revidering behövs även i det luststyrda.

Det fina med luststyrt jobbande är att jag låter kalendern vara tom. Jag älskar verkligen friheten i en tom kalender. Och jo, jag vågar det! För jag är så jävla redig att jag gör det som hade stått i kalendern ändå. Den tomma kalendern ökar min frihet till max. Jag missar inget som jag skulle ha gjort, eller får dåligt samvete över sådant jag glömmer. Jag vet att jag kan lita på mig själv och att jag tar mitt ansvar. Det är så himla mycket hälsosammare än att ha dåligt samvete över sådant som inte blir gjort. Är du med?

den sommarjobbande entreprenören, dator, springerspaniel
Brorsan jobbar med sitt och jag med mitt när kontoret flyttar ut till havs

Jag är min bästa kollega

Jo, det här med frihet under ansvar du vet. Att jobba lustbaserat med all frihet det innebär ställer ju faktiskt en del krav också. Jag måste till exempel känna mig själv väldigt väldigt väl, annars kan jag ju inte lita på att jag tar mitt ansvar. Eller att jag mår bra av all den här friheten utan att få dåligt samvete.

För att vara den sommarjobbande entreprenören som jobbar lust- och solstyrt behöver jag vara min egen allra bästa kollega. Och jag tror tamejtusan att jag är det. Jag är förlåtande och förstående. Jag ställer krav som kittlar och jag gör det med kärlek. Och jag ser till att jag håller de rutiner som får mig att må gott, som skapar klarhet och som ger mig glädje, frihet och styrka. Och som gör att jag känner mig utvilad.

springer spaniel, bada, hälsa, sjö
håller kvar rutiner som gör mig gott, som morgonlöpning, morgondopp, morgonmeditation och morgonskrivrutin …

Den sommarjobbande entreprenören tar ledigt också

Jo, jag är jättemedveten om att även om jag jobbar med precis det jag vill och älskar, lever ett året runt-liv som jag verkligen inte vill ha semester ifrån, så behöver jag återhämtning. Så jag ska ta ledigt. Just nu känns den här friheten perfekt, jag är ledig i enlighet med min egen rörelse för goda vanor: #myrstegsrevolutionen – lite ledigt varje dag … Men en längre ledighet kommer det också, för även en entreprenör behöver pausa från det hon brinner för. För att kunna brinna vidare med ny kraft! Däremot är jag inte säker på att jag behöver flera veckor i stöten. Vad tror du?

hav, fiskmås, entreprenör, Malin Lundskog
friheten att jobba lustfyllt …

Och just nu är jag här. Älskar det! Precis som jag älskar solen, ledigheten. Och hela härligheten!

Har/tar du semester? Hur lång ledighet behöver du för att känna dig utvilad?

Vi ses snart igen såklart!

Tills dess:
HEJA HEJA DIG!
Kram Malin

PS. driver du också eget och vill utvecklas i sommar? Kolla in bootcampen som min företagarkollega kör till helgen: självsabotörer till kraft – du är jättevälkommen!

16 juli, 2019 av Malin Lundskog 20 Comments

Lättare bagage på sommarens äventyr, så här gör du:

Lättare bagage på sommarens äventyr har ingenting med pack- eller resväsketips att göra. I alla fall inte i traditionell mening … Det handlar om att inte låta erfarenheter väga onödigt tungt utan att plocka med dig du har lärt dig och har glädje av och ge dig av. Ut på äventyr. Eller in? Här på bloggen börjar vi med in.

För några dagar sedan skrev jag om min önskan att bara ta det lugnt och att i lugnet hitta äventyret som är ett rent insiderjobb och som dessutom funkar perfekt tillsammans med uteliv. Den artikeln hittar du här. Idag bjuder jag på tre tips som funkar för mig så att du också kan resa lätt i sommar. Och genom livet …

Lättare bagage på sommarens äventyr, så här gör du
sitta på en klippa och göra … ingenting! Det är någonting!

Tre tips för lättare bagage på sommarens äventyr

  • Sätt dig på en klippa/en stubbe/en bänk eller vad som helst och … Exakt så! Den första punkten slutar där. Gör ingenting mer än att sitta där. Börjar det krypa i dig av bara tanken på att göra ingenting? Testa att spänna och slappna av en muskel i taget i hela kroppen.
  • Rör på kroppen! Är du på gränsen till för högt uppe i varv – rör dig lugnt (typ promenad/lugn yoga), annars: rör dig så att du svettas och flåsar.
  • Hitta ord! Sätt ord på vad du tänker och känner. Skriv. Prata med andra. Prata med dig själv.

Att göra ingenting gör oss kreativa och fokuserade. Vi lär känna och acceptera oss själva lättare när vi inte blir störda av ”alla andras” lyckade semestrar, perfekta kroppar och rika sociala liv.

I rörelse ser kroppen till att ta hand om stresshormoner och vi får lättare att komma till ro både fysiskt och mentalt.

När vi sätter ord på sådant som vi kanske oroar oss för eller irriterar oss på ser vi ofta att det inte är så farligt som det kan bli när det får växa diffust inom oss.

Ja, hur svårt kan det vara liksom? Inte ett dugg svårt som du ser. Att följa tipsen ovan klarar ju varenda barnunge och ändå är det klurigt att få till för många av oss. Och det inte konstigt! Vi är så vana vid de snabba kickarna, att skjuta upp till sen och att tänka på andra först. Dessutom vill vi gärna krångla till det för oss, vilket gör att enkelheten med sunt förnuft känns för banala för att funka. Men det gör de. Lovar! Inte bara för mig.

Utan störningar

När vi hänger med oss själva utan störningar från mail, mobiler, poddar, Instagram och så vidare har vi världens läge att lära känna och acceptera oss själva. Vi har guldläge på att bearbeta tyngande erfarenheter som får ligga och gro utan att vi tar hand om dem när vi stressar runt mellan vardagens alla måsten och borden. Vi har öppet mål när det gäller att hitta kreativitet. Nedvarvningen blir en straffspark och även om det kryper i kroppen första gångerna, så lättar det precis som med vilken annan träning som helst. Myrstegen gör underverk för att lätta på bagaget.

Mina tre tips bygger egentligen på det som jag tror att vi har fått höra i generationer tillbaka. Och som vi har försökt övertyga våra barn om: det är jättebra att ha tråkigt! Och det bästa med det så kallade tråkiga är att det kan bli ungefär hur kul och spännande som helst! Vilka sommaräventyr vi kan ha där på våra stubbar, under våra promenader och i samtalen med oss själva. Och andra. Lätt som en plätt – ska vi dra?

Ses snart igen!
Vill du ha påminnelser om din egen storhet och enkla tips på hur du bygger ett riktigt gott mindset, goda vanor och gott samvete? Häng med och öppna luckor i JUL(i)KALENDERN!

HEJA HEJA DIG!
//M

lättare bagage på sommarens äventyr, så här gör du, Malin Lundskog, västkusten, havet,
jomenvisst … vill röra på mig efter en stund i stillhet 😉

26 juni, 2019 av Malin Lundskog 2 Comments

Hållbar hälsa handlar om närhet. Också!

Hållbar hälsa handlar om närhet. Närhet till dig själv, till andra människor, till djur, till natur och till äventyr. Också! Det här är näst sista inlägget i min serie på fem delar om hållbar hälsa. Tidigare har jag skrivit om vad hållbar hälsa innebär för mig, gett fem tips på hur du kan leva hållbart hälsosamt och delat med mig av min morgonrutin för hållbar hälsa. Och egentligen handlar allt om närhet …

Nära mig själv blir jag hälsosamt hållbar

Så här tänker jag: Ju bättre du lär känna dig själv och det som ligger dig närmast om hjärtat, ju mer du lever efter det och inte skjuter upp sånt du älskar och brinner för till en oviss framtid, utan agerar på det nu, desto bättre mår du. Den där skrivrutinen jag skrev om här har verkligen hjälpt mig i mitt förhållande med mig själv. Jag har kommit mig själv närmare och vågar tro på att den jag är, är jätteokej och att det jag brinner för räknas. Kort sagt: ju bättre du lär känna dig själv, desto starkare blir känslan av vad som är rätt och fel för dig. Bra och dåligt. Hållbart och ohållbart. I längden … Och i längden är det ju hållbarheten som gäller. Eller?

hållbar hälsa handlar om närhet till andra
närhet till mig själv och andra – viktigt för min hållbara hälsa

Närheten till andra ökar din hållbarhet

Att bli sedd är en av de mest grundläggande hälsofaktorerna. Det utesluter inte att vi behöver vara ensamma, men vi behöver närhet från andra för att funka. I alla fall om vi vill funka på ett hälsosamt hållbart sätt …

När du delar med dig av dig själv till andra och öppnar upp för att ta emot det andra har att erbjuda (tankar, reflektioner, kramar, tips, tummar upp osv) är du med och skapar ett hälsosamt klimat omkring dig. Ibland behöver du draghjälp och ibland behöver du dra, för ja det är också en viktig del av vår hälsa: att vi känner att vi bidrar.

Och visst behöver vi fysisk närhet! Får du inte det av andra människor kanske du kan se till att ha klappvänligt djur i din närhet. Fysisk kontakt triggar igång massa måbrahormoner i oss (ja, även i djuren vi klappar) och har vi inte varit nära någon fysiskt på ett tag kan det till och med kännas skitjobbigt att få en kram. Väl värt att träna på för din hållbara hälsa.

Natur, hållbar hälsa, vitsippor
Grönt är skönt. Inte bara för ögonen …

Hållbar hälsa handlar om närhet till naturen. Också.

Naturen är guld värd för vår hälsa. Ja, även asfaltsbarn mår bra av stunder nära havet, i skogen, på en bergstopp eller vid en sjö. Jag vet inte om du har känt det, men i naturen blir vi generellt lugnare. Antalet intryck vi få där ute är anpassat efter vad vi är kapabla att ta in. Ja, till skillnad från antalet intryck vi får när vi kollar mobiler, mail och googlar runt på nätet. Vi har inte hunnit ikapp den utvecklingen direkt … Och precis som när det gäller kramar: var det längesedan du var ute i naturen utan att kolla mobilen samtidigt kan det vara skitjobbigt att göra det.

Men gör det! För hållbar hälsa handlar om närhet. Också!

hållbar hälsa handlar om äventyr
ute på äventyr i närheten …

Och det hälsosamma med närhet till äventyr …

Jag älskar äventyr! Och har nära till äventyret. Så nära att jag inte ens behöver lämna trädgården för att hamna mitt i ett äventyr. För visst är det spännande att se myror slita och släpa eller att gå på upptäcktsfärd bland det som kommer upp i rabatterna? Aja, kanske lite tantvarning på det, men ofta gör vi saker och ting större och krångligare än de är.

Vill du uppleva äventyr behöver du inte resa långt. Det handlar om mindset och att öppna upp för att se det stora i det lilla! Du kan definitivt vara med om äventyr på nära håll. Cykla till dem. Gå eller springa till dem. Jag är helt säker på att det finns äventyr i din närhet och din vardag också. Ju närmare vi har till äventyret, desto hållbarare blir både vi och miljön och vi klarar oss inte utan varandra i längden. Eller … naturen kanske klarar sig utan oss, men inte vi utan den. Så: hur mycket winwin är inte det?

Nu kanske inte du är lika förtjust i äventyr som jag, men förmågan att se det stora i det lilla – den förmågan är en hälsofaktor som gör oss mer tillfreds med livet och att vara tillfreds är verkligen en hälsofaktor, såatteeee … äventyr är inte så dumt. Eller vad säger du: Hållbar hälsa handlar om närhet till äventyr, ja eller nej?

Hur som helst: heja dig, ses snart igen för grand finale i hållbarhälsa-serien!

Hållbar hälsa handlar om närhet till havet
närheten till havet alltså … Här kommer jag när mig själv!

Tidigare inlägg i serien hittar du här: 
Hållbar hälsa; hållbart, hälsosamt, enkelt
Hållbar hälsa – fem tips för att må bra
Morgonrutin för hållbar hälsa

PS. Vill du läsa mer om det fiffiga med att hållbar hälsa handlar om närhet? Kolla in min bok GLAD FRi STARK – där skriver jag om att umgås är en framgångsformel för hälsan.

Vill du vara säker på att inte missa kommande inlägg rekommenderar jag dig att följa bloggen på Bloglovin´

7 maj, 2019 av Malin Lundskog 9 Comments

Rutiner som ingår i mitt drömliv

Rutiner som ingår i mitt drömliv som senior skibum i Sierra Nevada är dels de rutiner jag verkligen inte vill vara utan och dels nya rutiner vi inte klarar oss utan. För rutiner behövs, annars blir det ingen ordning i kaoset! Och tro mig: jag älskar kaos …

Så här ser en dag ut i drömlivet:

Jag vaknar ungefär samtidigt som Brorsan. Och med ungefär menar jag ungefär på sekunden! Helt galet vad synkade vi är. Och vilka sjusovare vi har blivit. Första veckan på resan var det just klockan sju som var det magiska klockslaget, sen kom sommartiden. Med sommartiden blev vi åtta-sovare istället … Men jag hinner i alla fall känna in vad jag vill ha eller behöver ha för intention för dagen (följ mig på Instagram, där delar jag min intention varje morgon!) innan vi drar ut.

morgonpromenad är en självklar rutin i mitt drömliv
morgonpromenad med Brorsan i Sierra Nevada

En bra start på en bra dag

Rutiner som ingår i mitt drömliv inleder dagen. Medan min man snusar vidare tar vi en morgonpromenad, Brorsan och jag. Träffar bergsgetter, en irländsk grottman (han påstår att han bor i en grotta här uppe i bergen i alla fall), en och annan räv och några skidlärare på väg mot dagens uppdrag. Skidlärarna alltså. Rävarna vet jag inte. Efter ungefär en timme är vi inne igen och då blir det äntligen kaffe och skrivrutin för mig, frukost för Brorsan. Och godmorgon-kramar från min man. 

Det här med att dricka kaffe, skriva och ta morgonpromenad är vanor jag har med mig hemifrån – men där kör jag kaffe och skriv först medan Brorsan gör sin morgontoalett i trädgården … Sen går vi ut tillsammans. Och ibland springer jag och min man tar promenaden, men … rutinen att komma ut och röra på mig vill jag inte vara utan!

En finfin fortsättning

Efter frukost drar jag ut i backen. Alltså detta med skidbackar utanför dörren! Wow! Det här är drömlivet. På riktigt! Jag åker själv i en-två timmar, medan min man jobbar en stund (eller vad han nu har för sig, vet inte så noga) och tar ut Brorsan på en kisspaus innan han möter upp mig i en solig backe. Solig för det mesta i alla fall … Vi åker tillsammans några timmar och sedan är det jag som tar över hundvakten och jobbandet medan min man skidar vidare.

Det här är nya rutiner som ingår i mitt drömliv och som vi inte klarar oss utan. Eller klarar och klarar … men skönt att ha hittat ett mönster som passar oss alla tre.

rutiner i mitt drömliv är några timmars ensamskidåkning. Och några timmars tillsammansskidåkning ...
Några timmar ensam med mina tankar och min arbetande kropp är ren och skär njutning …

Hundliv, afterski och jobb

När jag är hemma i lägenheten igen är det dags för Brorsan att få lyfta på benet och äta middag. Jag käkar mellanmål, kollar mail och lite annat jobbjox och sen går vi en långpromenad för att möta upp min man för en afterski som ibland blir till dagens middag, ibland en öl och oliver (herrenddå så goa oliver!!!) och sedan jobbar jag kvällsskift. Eller inte …

rutiner i mitt drömliv innebär afterski
Brorsan på afterski

Vissa dagar har vi haft det så gôtt ute i solen på vår afterski att det inte blir så mycket mer än så. Ibland jobbar jag några timmar innan jag tar promenaden till afterskin. Och ibland jobbar jag kväll. Där fribejsar jag med rutinerna lite, men jag vet alltid vad jag behöver göra så viss ordning i det åtråvärda kaoset har jag. Vissa dagar blir det ingen afterski utan bara jobb för mig och då får Brorsan nöja sig med långpromenad med husse när han är hemma igen. Men jag är en sån utonjut-junkie att jag gärna promenerar. Ofta och länge!

rutiner i mitt drömliv innehåller kvällsjobb
Jobbar med utsikt! Här coachar jag mina sköna deltagare i Tjejgänget. Om jag har kul? You bet!

Nya rutiner här igen. Hemma vill jag helst inte jobba kväll (förutom när jag har mina webbkursmöten, som är på kvällstid), men under skidäventyret är det skidprio och då blir det så här. Funkar superbra! Dessutom inget annat som pockar på uppmärksamhet på kvällarna här, som vänner, tillsammansträning med andra eller TV – så jag tycker att vi har hittat en ultimat lösning.

Varför ska ett drömliv ha rutiner?

Det kanske låter skittråkigt med rutiner som ingår i mitt drömliv? Vi är ju på ute på äventyr liksom … Men hallå: du snackar med hon som har en passion i att hjälpa människor att skaffa goda vanor! För att vanor och rutiner gör livet enklare. Och enkelhet är sannerligen något jag strävar efter. Enkelhet innebär frihet för mig. Och frihet är något av det viktigaste i mitt liv. Alltså: mitt drömliv behöver rutiner!

Vårt drömliv innehåller dessutom både business and pleasure och jag vet att jag behöver ramar annars blir inget gjort. Inte ens njutningsbara grejer! Utan rutiner stannar jag. Och även om stanna upp är okej, så behöver jag ha struktur.

Det är inte bara jag som behöver, de flesta av oss behöver vanor som får oss att må bra. Vanor som gör allt enklare. Och vanor som vi kan tänja gränserna på. Rutiner förbättrar flödet i livet och är ju sånt som sker utan att vi egentligen tänker på det. Gott flow och enkelt är ju grejen om du frågar mig och de rutiner som ingår i mitt drömliv och som har funkat finemang såhär långt är:

  • morgonpromenad
  • skrivrutin och kaffe
  • skidåkning
  • mellanmål och jobb
  • promenad
  • afterski (ev inkl middag)
  • jobb (ev inkl middag)
  • och en god natts sömn …

Mer om goda vanor och rutiner

Ja, med tanke på det jag gör när jag jobbar (och det gör jag ju!) har jag skrivit mer om finessen med goda vanor. Ganska mycket mer. Vill du läsa kan du börja här:
En vanlig ursäkt jag gärna slipper
eller här:
30-dagarsmetoden för god vanor

Har du vanor och rutiner som du absolut inte vill vara utan, drömliv eller ej? Berätta gärna!

Ses snart igen,
tills dess:
HEJA HEJA DIG!
//M

8 april, 2019 av Malin Lundskog 10 Comments

Därför ska du våga vara uppe i det blå

Därför ska du våga vara uppe i det blå: för att det är där det händer! Uppe i det blå föds de härligt galna tankarna. Du vet de som är så lätt att förkasta eller glömma bort. Ja, om vi inte förverkligar dem alltså! Där uppe i det blå är allt, eller i alla fall det mesta, tillåtet och vi vågar tänka stort och utan begränsningar. Och det är jätteokej att vara där uppe mellan varven. För att utmana dina gränser och se nya möjligheter. Skidäventyret kom till efter en tripp uppe i det blå, det är jag säker på – även om jag inte vet …

här uppe i det blå verkar solen alltid lysa …

Öppna och stänga dörrar

Det är också där uppe i det blå som tankarna på vilka dörrar som ska stängas och vilka som ska öppnas börjar gro. När de har grott ett tag har vi oftast kommit ner på jorden igen. Här är det oftast inte lika lätt att stänga dörrar, vi är ju rädda att missa något av det som finns. Att såra någon eller att inte ha samma trygghet som vi har nu. Nere på jorden kommer oftast en drös självsabotörer fram och pratar ner oss genom att visa att det där nya nog inte är för oss. Eller att vi kanske behöver analysera det hela lite till, vänta till efter semestern eller göra allt det där vi bara ska göra först …

Självsabotörer har jag skrivit om förut, det kan du läsa om här bland annat: Allt eller inget, från sabotage till succé och om du söker efter ordet självsabotörer här på bloggen

Jag har vågat vara uppe i det blå

⁣⁣Som jag skrev högre upp så är jag ganska säger på att skidäventyret som jag nu är ute på kom till efter en tripp uppe i det blå. Jag har glömt alla vändor nu, men jag vet vilka dörrar jag har stängt för att göra det här möjligt. Det finns mycket både roligt och lönsamt bakom de stängda dörrarna, som till exempel mina årliga löparläger på Vrångö.

Inga fler löparläger …

Jag har drivit löparläger på ön där solen alltid skiner i Göteborgs södra skärgård i flera år. Så kul jag har haft! Så många härliga löpare jag har sprungit med. Och så rätt det har känts att köra läger för löpare dit det är enkelt att ta sig på ett miljövänligt sätt. Mina deltagare har tagit tåg från andra delar av Sverige, sedan spårvagn till färjan och väl ute på ön har vi sprungit. Och badat i havet. Såklart! Och njutit av spring i benen, träningsvärk och mängder med härliga skratt. Vi har bott på superfräscha Kajkanten, rekommenderar varmt!

Ingen mer Glad fri stark på Masesgården

Under några säsonger har jag haft kursen Glad fri stark på Masesgården. Galet vackra Masesgården! Med den galet goda vegetariska maten och de fina människorna som bjuder både sig själva och oss andra på sig själva. Härliga deltagare, storslagen natur och Siljan att bada i.

Nej tack till föreläsningar

De senaste månaderna har jag tackat nej till jätteroliga föreläsningsförfrågningar. Efter att jag har föreslagit webb-föreläsning förstås, men den gubben har inte gått hem. Alltså: jag älskar att prata om mindset, goda vanor, myrstegsrevolutioner och hälsa i största allmänhet inför folk. Jag har vacklat. Är det värt det? Ska jag inte stanna hemma och föreläsa? Det är ju både kul och har tidigare varit en viktig del av min omsättning. Varför ska just jag våga vara uppe i det blå? Men … jag vågade stänga den dörren också. Så värt!

Mindre träning på företag

Oj, vad jag har sprungit och tränat med företagsgrupper i Göteborgskrokarna. Inomhus och utomhus. Inför Göteborgsvarvet, vårruset och för den allmänna hälsans skull. Morgon, middag, kväll. I flera år. Jag tror ärligt talat inte att jag någonsin har haft tråkigt på något av de här passen. Jag tror inte heller att deltagarna har haft det. träna tillsammans är gôrkul! Och teambuildande. Men, nu har jag ett fåtal grupper kvar som sköter sig själva under mitt skidäventyr. Det är en chansning – de kanske upptäcker att de klarar sig galant utan mig. Och då är det så det får vara, även om jag inte hoppas det.

Därför vågade jag vara uppe i det blå

⁣⁣Jag vågade stänga även lockande dörrar för att kasta mig ut och öppna upp för det som är jag. Jag är en annan jag nu än jag var när jag startade Hälsa mera. Precis som du är en annan du nu? Jag vågade för att jag brinner för frihet. Både din och min! Jag vågade vara uppe i det blå tillräckligt länge för att komma på att jag verkligen vill ge fler möjligheten att tro på sig själva, njuta av livet och leva sin dröm genom mina onlinetjänster (mer om dem här). 

Jag vågade vara uppe i det blå för att jag var tillräckligt nyfiken. För att jag vill leva som jag lär. Och för att ett liv med såhär mycket ut och njut som jag har just nu var tillräckligt lockande (du vet det där med lockande mål och tydliga varför som du bland annat kan läsa om här: varför). Det här kan vara början på något! Eller bara ett kort äventyr. Det vet jag inte än, men jag vet det här:

Gå inte på snacket om att du inte ska drömma eller vara uppe i det blå! Utan drömmar och vändor där uppe blir nog inte många äventyr genomförda. Eller ens påtänkta?

Malin Lundskog lever sitt drömliv i Sierra Nevada med utsikt över Medelhavet från skidbacken.

här står jag bokstavligen uppe i det blå, på 3000 meters höjd med Medelhavet bakom mig och kan se hela vägen till Afrika – så värt modet! Try it, you’ll like it!

Förresten: det vore så himla kul att höra vad du har för dröm som du vill förverkliga eller redan har förverkligat. Berätta gärna i en kommentar. Behöver du en tur upp i det blå? Join the joyride!

Ses snart igen,
heja dig sålänge!
//Malin

20 mars, 2019 av Malin Lundskog 16 Comments

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 6
  • Page 7
  • Page 8
  • Page 9
  • Page 10
  • Interim pages omitted …
  • Page 14
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Bloggen

Bloggen

  • 157: Vi fortsätter spela Rock ’n’ Roll …
  • På helsida i Torslanda-Öckerötidningen
  • 156: Mors lilla Olle …
  • Min sämsta väninna är omslagskvinna!
  • 155: Mamma mia …
  • Författarturné på Västkusten, i Värmland och Västmanland
  • 154: That´s what friends are for …
  • Ett nytt boulelag har sett dagens ljus
  • Iko Iko …
  • Bokhandelsdagar med Ugglan Bokhandel

Footer

Malin Lundskog

Malin Lundskog, författare, porträtt i Knippla gästhamnHej där! Jag heter Malin Lundskog och jag älskar livet, havet och att skriva. Förutom härligheter som min familj, mina hundar, att fylla lungorna med luft, ögonen med utsikt och själen med glädje. Och Bruce Springsteen.

Här på bloggen och i mina sociala kanaler @malinlundskog delar jag med mig av författarlivet, ölivet och livsglädjen. Följ och dela gärna med er tillbaka.

Vad jag gör på riktigt? Lever, skriver böcker, artiklar, föreläser, poddar och inspirerar kvinnor till mod och ett gôtt liv.

Instagram »
Facebook »
hej@malinlundskog.se

En hemsida från Everday